Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010

Τα αποτελέσματα του Διαχειριστικού Ελέγχου στον ΕΟΤ


Εμείς γνωρίζουμε από τώρα τα αποτελέσματα του διαχειριστικού και οικονομικού ελέγχου που διέταξε η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού στον ΕΟΤ...


Αφού περάσει αρκετός καιρός κατά τη διάρκεια του οποίου θα ακούγονται πολλά και διάφορα, θα καταλήξουμε στις εξής διαπιστώσεις:
  • ότι η συντριπτική πλειονότητα των αποφάσεων που αφορούσαν στην προβολή και στη διαφήμιση ήταν νομότυπες
  • υπήρξαν αρκετές αποφάσεις που ενδεχομένως να μην ήταν αναγκαίες ή απαραίτητες
  • υπήρξαν αποφάσεις και ενέργειες που ενδεχομένως να μπορούσαν να υλοποιηθούν με λιγότερα χρήματα
  • υπήρξαν αποφάσεις επί των οποίων είχαν εκφραστεί επιφυλάξεις ή διατυπωθεί παρατηρήσεις
  • υπήρξαν παρατυπίες και παρεκκλίσεις, στο πλαίσιο μίας κακώς εννοούμενης πλην χρήσιμης πρακτικής που επί σειρά ετών ακολουθούσαν οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες υπουργείου και ΕΟΤ.
Κατά την άποψη και τις πληροφορίες μας, η όλη διαδικασία θα επικεντρωθεί τελικώς σε δύο σημεία: Πρώτον, στη λήψη αποφάσεων χωρίς τη βεβαίωση των οικονομικών υπηρεσιών ότι υπάρχει η προβλεπόμενη πίστωση. Δεύτερον, σε ένα ζήτημα που αφορά νομική ερμηνεία συγκεκριμένης διάταξης, για την οποία θα επανέλθουμε κάποια άλλη στιγμή...
Επί της αρχής, ουδείς μπορεί να διαφωνήσει με την ανάγκη εξορθολογισμού του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί ο ΕΟΤ ως προς τις δαπάνες του και κάθε προσπάθεια διοικητικής και οικονομικής διαφάνειας και διαχειριστικής εξυγίανσης.

Ωστόσο, η ορθή πρόθεση πολιτικής διαφέρει σημαντικά από μία πρόθεση με πολιτική σκοπιμότητα. Επομένως, η πομπωδώς ανακοινωθείσα στο σημερινό διοικητικό συμβούλιο απόφαση της υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού για οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο στον Οργανισμό βάζει την πολιτική ηγεσία σε έναν δύσκολο και στενό μονόδρομο που αν δεν ακολουθηθεί αυστηρά και απαρέγκλιτα, εύκολα μπορεί να οδηγήσει σε αδιέξοδο επικοινωνιακής αποτυχίας.


Επί της ουσίας, ευθύς εξ’ αρχής «στοχοποιούνται» και μάλιστα αδιακρίτως, οι προηγούμενες διοικήσεις και τα διοικητικά συμβούλια του Οργανισμού καθώς και τα διευθυντικά και άλλα υπηρεσιακά στελέχη του. Κυρίως όμως των εκάστοτε παρέδρων, οι οποίοι ήταν επιφορτισμένοι ακριβώς με την νομιμότητα των πάσης φύσεως δαπανών…


Και φυσικά, όσοι γνωρίζουν τη διαδικασία λήψης των αποφάσεων στο σύστημα υπουργείου Τουρισμού- ΕΟΤ, γνωρίζουν επίσης ότι οι όποιοι… "σκελετοί" ή "σκιές" βρίσκονται πάντα εντός ή πέριξ των γραφείων των πολιτικών προισταμένων

Ενδιαφέρον θα είχε να προσδιοριστεί ο χρονικός ορίζοντας διενέργειας του ελέγχου, δηλαδή ποιές χρονιές θα περιλάβει. Μία πρώτη απάντηση είναι τις χρονιές κατά τις οποίες διαπιστώθηκε η μεγαλύτερη διόγκωση των υποχρεώσεων, τουτέστιν, 2008 και 2009.


Περισσότερο ενδιαφέρον όλων, όμως, θα έχει η δέσμευση της ηγεσίας για δημοσιοποίηση όλων των ευρημάτων, μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία. Εκεί έγκειται ίσως και ο ενδεχόμενος βαθμός επιτυχίας του όλου εγχειρήματος. Αλλά και αξιοπιστίας των προθέσεων, τελικά, καθώς οι πρακτικές και τακτικές που θα ελεγχθούν ως κατακριτέες, φυσικά δεν θα δύναται να επαναληφθούν…

1 σχόλιο:

  1. Οτι όλο και κάποια "ευρήματα" θα προκύψουν που θα αξιοποιηθούν πολιτικά και κομματικά, είναι ευνόητο. Με... κλειστά μάτια να διαλέξει κάποιος μία χρονιά από τις τελευταίες 20 στον ΕΟΤ και στο Υπουργείο για έλεγχο, θα βρει πολλά και διάφορα.
    Ωστόσο, τα πιο "γαργαλιστικά" και ενδεχομένως και σοβαρότερα βρίσκονται αλλού και όχι στην προβολή.
    Οσο για το θέμα του Πάρεδρου, ας μην ξεχνάμε ότι τους τελευταίους μήνες της θητείας του κ. Μαρκόπουλου, λέγεται οτι επέστρεψαν ως μη αποδεκτές πολλές εντολές για "χορηγίες", "ενισχύσεις" κοκ, όλως τυχαίως δε, όλες για φορείς συγκεκριμένης εκλογικής περιφέρειας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή