Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

ΠΟΞ: Απορρόφηση της αύξησης του ΦΠΑ και ενιαίες τιμές

Οδηγίες προς… «ναυτιλομένους», ξενοδόχους και λοιπούς καταλυματίες απέστειλε στις Ενώσεις Ξενοδόχων- μέλη της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων…


… ως είθισται, αυτό το διάστημα, προκειμένου να τους ενημερώσει για τις εξελίξεις ως προς τη ζήτηση και να τους διευκολύνει ως προς την τιμολογιακή τους πολιτική για το επόμενο διάστημα.
Επισημαίνουμε ως σημαντικότερες επισημάνσεις:
  • την ξεκάθαρη θέση της Ομοσπονδίας να επωμιστούν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αντί των πελατών τους, την αύξηση του ΦΠΑ που αντιπροσωπεύει μία επιβάρυνση της τάξης των 80 εκατ. ευρώ,
  • τη σύσταση για προσφορά ενιαίων τιμών σε ξένους και έλληνες πελάτες.
Κατά τα λοιπά και ειδικότερα, οι τρεις βασικές «οδηγίες» της Ομοσπονδίας έχουν ως εξής:    
1. Δεδομένου ότι οι τιμές των Tour Operators στα ξενοδοχεία της χώρας έχουν πέσει στα επίπεδα 2002 – 2003, καμία, περαιτέρω, γενικευμένη έκπτωση προς τους Tour Operators υπό μορφή early booking μετά το τέλος Μαρτίου 2010 δεν δικαιολογείται. Οι προσφορές last minute, πρέπει να δίνονται για διάστημα όχι μεγαλύτερο των 6 εβδομάδων προ της άφιξης του πελάτη και να κυμαίνονται μεταξύ 10%-20% επί των αρχικών τιμών allotment. 
Οι προσφορές αυτές πρέπει να έχουν στοχευμένη μορφή και να εφαρμόζονται μόνο όταν ο αριθμός των κρατήσεων για τη συγκεκριμένη περίοδο, είναι μειωμένος πάνω από 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Προσφορές last minute πάνω από 20% μπορεί να αποβούν καταστροφικές, δεδομένου ότι όχι μόνο δεν θα δημιουργήσουν αυξημένη ζήτηση προς τα ξενοδοχεία, αλλά επιπλέον θα οδηγήσουν, σε υποβάθμιση του επιπέδου των συνολικών τιμών και υπηρεσιών και ραγδαία μείωση του επιπέδου βιωσιμότητας των Ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Εξάλλου στη λήψη της απόφασης του αλλοδαπού επισκέπτη να ταξιδέψει στη χώρα μας, κύριο ρόλο θα παίξει η γενικότερη εικόνα της Ελλάδας και όχι η παροχή πρόσθετης έκπτωσης της τάξης των 50–100 ευρώ/πακέτο που, σε τελική ανάλυση, είναι αμφίβολο εάν ο tour Operator τελικά θα προωθήσει (ακριβώς διότι, «ως επαγγελματίας», γνωρίζει ότι έχει περιορισμένη αποτελεσματικότητα).  

2. Πρέπει να εφαρμοστεί ελαστική και ελκυστική πολιτική τιμών όσων αφορά τον μεμονωμένο επισκέπτη αλλά και τα εναλλακτικά δίκτυα κρατήσεων (internet, ταξιδιωτικά γραφεία, κ.λ.π). Συνιστάται η διαρκής σύγκριση των τιμών δωματίων που παρέχονται από τους Tour Operators στους πελάτες τους σε σχέση με τους μεμονωμένους Έλληνες των ξενοδοχείων μας ή τους πελάτες των εναλλακτικών δικτύων. Στόχος είναι ο Έλληνας επισκέπτης να μπορεί να γίνεται αποδέκτης των τιμών που παρέχονται στον αντίστοιχο αλλοδαπό. Ο τρόπος επίτευξης μιας τέτοιας πολιτικής είναι η διαρκής σύγκριση από τον ξενοδόχο της τιμής που οι Τour Operators, (με τους οποίους έχει υπογεγραμμένα συμβόλαια), πουλάνε, στο δικό τους website, το δωμάτιο του ξενοδοχείου του ανά περίοδο (χωρίς το αεροπορικό πακέτο, δεδομένου ότι όλοι σχεδόν οι Τour Operators, πλέον, πωλούν και μόνο τα δωμάτια των ξενοδοχείων) και η προσφορά της ίδιας τιμής στον Έλληνα μεμονωμένο πελάτη είτε από το τηλέφωνο είτε μέσω του website του ξενοδοχείου. Το ίδιο αποτέλεσμα επίσης επιτυγχάνεται όταν η τιμή συμβολαίου των Τour Operators προσφέρεται και στα Ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία.
3. Η πρόσφατη αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ αλλά και των φόρων στα καύσιμα και ποτά (παρά τις αντίθετες εισηγήσεις μας), αυξάνει περαιτέρω το κόστος στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κατά 80 εκ. ευρώ περίπου. Δεδομένου ότι τα συμβόλαια με τους Tour Operators έχουν υπογραφεί από πέρσι αλλά και οι τιμές των πακέτων έχουν πλήρως διαμορφωθεί, δεν είναι δυνατόν να γίνει μετακύλιση στον τελικό καταναλωτή. Προτείνεται, η ίδια τιμολογιακή πολιτική να εφαρμοσθεί και προς τους μεμονωμένους Έλληνες και ξένους πελάτες όπως και στους πελάτες των εναλλακτικών δικτύων με στόχο να μην διαταραχθεί η αναγκαία ορθή τιμολογιακή αναλογία. Παρά την δύσκολη συγκυρία, το μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση πρέπει να είναι ότι οι αυξήσεις των φόρων θα απορροφηθούν από τα ξενοδοχεία και δεν θα μετακυλισθούν στον τελικό καταναλωτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου