Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή 12 Μαρτίου 2010

ITB 2010: Η πρώτη αποτίμηση

Ολοκληρώνεται σήμερα η κεντρική φάση της ελληνικής παρουσίας στη φετινή ITB στο Βερολίνο. Τι φέρνουν επιστρέφοντας στην Αθήνα πολιτική ηγεσία και τουριστικοί φορείς;

Κατ’ αρχάς, όλοι αισθάνονται, κατά τι, αναθαρρημένοι καθώς σε γενικές γραμμές τα μηνύματα και τα συμπεράσματα από την πληθώρα επαφών και συναντήσεων – τη συντριπτική πλειονότητα των οποίων επωμίσθηκε και διεκπεραίωσε η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Αντζελα Γκερέκου- τα πράγματα για τον ελληνικό τουρισμό δεν είναι τόσο τραγικά όσο τα περιμέναμε και τα προβλέπαμε μέχρι πριν από λίγες μέρες.
Το κλίμα, πολιτικό και κοινωνικό, έχει αρχίσει να αποκαθίσταται και οι τόνοι να χαμηλώνουν. 
Προς αυτή την κατεύθυνση, καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει μια ικανή και ολοένα αυξανόμενη μερίδα της Γερμανικής πολιτικής, ακαδημαϊκής και επιχειρηματικής κοινότητας, η οποία προφανώς αισθάνεται «ενοχές» για τις ακραίες φραστικές και άλλες δημοσιογραφικές θέσεις εναντίον της χώρας μας και του λαού μας. Αυτή η στάση σίγουρα οδηγεί σε μια σημαντική ευκαιρία για αποκατάσταση της εικόνας της χώρας μας στη συνείδηση του μέσου και απλού Γερμανού πολίτη, αρκεί βέβαια να βρεθεί ο τρόπος να την αξιοποιήσει η ελληνική κυβέρνηση. Και για αυτό το τελευταίο, έχουμε επιφυλάξεις... 
Κατά τα λοιπά και σε ό,τι αφορά τις τελευταίες πληροφορίες και τάσεις:
-       Οι κρατήσεις για Ελλάδα είναι περίπου και κατά μέσο όρο μειωμένες έως και 10% αυτή την περίοδο και τις τελευταίες δέκα μέρες παρατηρήθηκε μια «ανάσχεση» στο ρυθμό τους.
-       Οι περισσότεροι tour operators διαβεβαιώνουν ότι αν δεν υπάρξουν σοβαρές αρνητικές εξελίξεις ως προς τις κινητοποιήσεις, τις απεργίες και τα «επεισόδια», οι κρατήσεις για Ελλάδα και κατά προέκταση οι αφίξεις θα φθάσουν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενδεχομένως και καλύτερα.
-       Καθοριστικός παράγοντας για αυτή την εξέλιξη είναι οι εξαιρετικά ελκυστικές τιμές που προσφέρει η πλειονότητα των ελληνικών ξενοδοχείων, ιδίως στις κατηγορίες πέντε και τεσσάρων αστέρων.
-       Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή βγαίνει στην αγορά με πολύ δυνατό «value for money», σε ορισμένες περιπτώσεις δε, π.χ. all inclusive σε καινούρια πεντάστερα ξενοδοχεία, φθηνότερα και από την Τουρκία.
-       Μεγαλύτερο πρόβλημα από τη γερμανική αγορά, αυτή τη στιγμή, αντιμετωπίζουν η Κρήτη, τα Ιόνια (πλην Κεφαλλονιάς) και η Β. Ελλάδα. Καλύτερα οδεύουν τα Δωδεκάνησα, Πελοπόννησος και ορισμένα άλλα νησιά του Αιγαίου.
Νεότερα προσεχώς...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου