Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Κυριακή 13 Ιουνίου 2010

Διαβάσαμε... (Ανω και Κάτω η τουριστική κίνηση)


Μεγάλες διακυμάνσεις από προορισμό σε προορισμό, που δίνουν μια εντελώς διαφορετική "γεωγραφία" τουριστικής κίνησης αλλά αναδεικνύουν και την τεράστια έλλειψη κεντρικών μηνυμάτων για τον προορισμό «Ελλάδα»...

...καταμαρτυρούν τα στοιχεία των αφίξεων στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου.
Κατατοπιστικό και ενδιαφέρον το θέμα του Στάθη Κουσουνή στην «Καθημερινή» εδώ.
Ένα άλλο στοιχείο που προκύπτει είναι η διαπίστωση ότι διατηρείται η κινητικότητα στις κρατήσεις τελευταίας στιγμής που ξεκίνησε πριν από περίπου 10-15 μέρες, στην οποία είχαμε αναφερθεί και εμείς, εδώ.
Share |

1 σχόλιο:

  1. Where is the marketing "Theme" for Greece? Why do we still confuse advertising and marketing?
    You can not sell a destination on its own with no theme.
    The basics: antiquities, beach, view, food .. etc are not enough for an advertising campaign, other destination have a big percentage of these ingredients; we need a theme and a strong positive one.
    The last theme Greece used ? I remember it we all know it , and it worked, was the 707's! of Olympic Airways under the Onasis management.
    It was without question the best marketing ads done in the States according to Madison experts, "please, no dancing in the aisles!"...it was what helped launch Greece as a vacation destination to the United States and Canada.

    George Trivizas
    Hellenic American Chamber of Tourism

    ΑπάντησηΔιαγραφή