Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

Αγορές Λατινικής Αμερικής: Ποιος και πότε θα «κοιτάξει» και λίγο δυτικά; (Ανάγνωσμα απεργιακού 48ωρου...)


Γράφει ο george


Ελάχιστοι «βλέπουν» την προοπτική, ακόμα λιγότεροι την πιστεύουν και ήδη, τοποθετούνται. Για τουριστικούς επιχειρηματίες μιλάμε, γιατί από πολιτικούς, κανείς ποτέ - τουλάχιστον στα 15-20 τελευταία χρόνια που παρακολουθούμε (από αλλού εννοείται) - δεν διείδε τη δυναμική

των αγορών της Λατινικής Αμερικής.
Η αλήθεια είναι ότι και εμείς, εδώ και πολύ καιρό ρωτούσαμε για τις αγορές αυτές, αλλά λόγω των χλιαρών ή αποθαρρυντικών αντιδράσεων αργήσαμε να τους δώσουμε μεγαλύτερη βάση.
Όταν ακούσαμε για πρώτη φορά και εμείς κάποια στοιχεία, όμως, σαστίσαμε ελαφρώς. Και τους δώσαμε, τελικά, βάση όταν η φίλη μας η Δώρα, που «φωνάζει» χρόνια τώρα, σε αρμοδίους και διαφόρους ιθύνοντες νόες για αυτές τις αγορές, μας... «έτριψε στη μούρη» μερικά από αυτά (τα στοιχεία) και μας βρήκε και επιχειρηματίες που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε «πιονιέρους» και «σκαπανείς» ως προς την τουριστική κίνηση από τις συγκεκριμένες αγορές. 
Και όμως, όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει μια τεράστια ζήτηση, «εν υπνώσει» αυτή τη στιγμή, για την Ελλάδα σε αγορές όπως η Βραζιλία, η Αργεντινή, η Χιλή κ.α..
Μόνον από τη Βραζιλία, η τουριστική κίνηση προς την Ελλάδα παρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία την τελευταία επταετία, με τη διαφορά ότι λόγω της έλλειψης απευθείας πτήσεων ή άλλων βολικών αεροπορικών συνδέσεων, εξυπηρετείται μέσω... τρίτων και εν προκειμένω γειτόνων.
Τυχαίο είναι ή... «χαζό» ότι η Turkish Airlines πετάει απευθείας Σαο Πάολο- Κωνσταντινούπολη με πολύ ικανοποιητικές πληρότητες;
Και πόσοι γνωρίζουν ότι η πλειονότητα αυτών των Βραζιλιάνων επισκεπτών, δεν παραμένει στην Τουρκία, αλλά περνάει στην Ελλάδα (!) για διαμονή αρκετών ημερών; Τουρίστες που λατρεύουν την Ελλάδα, πολύ καλού μορφωτικού και εισοδηματικού επιπέδου, με ποιοτικά χαρακτηριστικά ανώτερα του μέσου Ευρωπαίου επισκέπτη.       
Τυχαίο είναι ή «άσχετο» το ότι οι Ισπανοί, μέσω της Iberia και άλλων εταιριών, χρόνια τώρα προσπαθούν να πετύχουν μια στρατηγική συμφωνία με την Ελλάδα με σκοπό τη δημιουργία αεροπορικής «γέφυρας» μεταξύ Λατινικής Αμερικής και Ελλάδας, μέσω Ισπανικών προορισμών; Ενός «αεροπορικού άξονα» των νότιων «άκρων» της Ευρώπης;
Πόσοι γνωρίζουν ή θυμούνται ότι υπάρχει προσχέδιο ενός τέτοιου Μνημονίου συνεργασίας, «ξεχασμένο» σε κάποιο «φάκελο» ή συρτάρι του υπουργείου Τουρισμού;
Χρόνια τώρα, αφεθήκαμε να «κοιτάμε» μόνον ανατολικά, αναλώνοντας δυνάμεις και πόρους (καλά, για αυτό επιφυλασσόμεθα τελευταία) αναμένοντας τις «στρατιές» Κινέζων, Κορεατών και προσφάτως, Ινδών τουριστών.
Ας κοιτάξουμε κι λίγο προς τα δυτικά, την «Εσπερίαν και πέραν αυτής», όπου υπάρχουν και άλλες «πορτοκαλιές» με πολύ πιο ώριμα «πορτοκάλια», ίσως και πολύ πιο εύκολα και από άποψη πολιτικής χορήγησης θεωρήσεων, κοινώς visa.
Ας το δούμε και πρακτικά και λίγο και πιο ρεαλιστικά, επιτρέψτε μας τον προσδιορισμό: Ύστερα από τουλάχιστον έξι χρόνια, αναγωγής της Κίνας σε «αγορά σωτήρα» (κατά καιρούς ανακαλύπτουμε διάφορες τέτοιες) του ελληνικού τουρισμού και άπειρες πολιτικές, υπουργικές αλλά και επιχειρηματικές, πρωτοβουλίες, παραινέσεις, τοποθετήσεις και «διεισδύσεις», έχουμε καταφέρει να προσελκύουμε τον συγκλονιστικό αριθμό των περίπου... 7.500-7.800 Κινέζων τουριστών (2009)! Από περίπου 5.300 αφίξεων που ήταν το 2007, την πρώτη χρονιά αναλυτικής καταγραφής αφίξεων από την Κίνα.
Και γιατί αυτό το... «επίτευγμα», να έχει θετικότερες προοπτικές από μια αγορά, όπως η Βραζιλία, που είναι μία δυναμικά ανερχόμενη οικονομία – το «B» στα BRIC economies - που έχει φθάσει να μας δίνει πάνω από 27.000 επισκέπτες* (27.500 το 2008), αβίαστα και χωρίς καμία άλλη προσπάθεια, όλα αυτά τα χρόνια, από τις περίπου 3.000 αφίξεις των άρχων της περασμένης δεκαετίας (του 2000).
  
*Αφαιρούμενων δε, των περίπου 300-350 «βραζιλιανών» καλλονών που «εισάγονται» ετησίως κάθε Φεβρουάριο για τις ανάγκες των ανά την περιφέρεια δημοτικών μας καρναβαλιών.
Το ότι τα φτερά και τα λοιπά αποκριάτικα στολίδια που φορούν είναι κινεζικής προελεύσεως, πιθανότατα αγορασμένο από τα κινεζικά καταστήματα που έχουν ξεφυτρώσει σε κάθε γωνιά των ελληνικών πόλεων, ενδέχεται να είναι και σημειολογικά ενισχυτικό του ανωτέρου πονήματος...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου