Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Θα γίνουμε "Ευρώπη" και στα ΚΤΕΛ (σε δύο χρόνια, έστω);

'Ετσι όπως πάνε τα πράγματα, δεν μπορούμε να φανταστούμε πως θα είναι η κατάσταση στην Ελλάδα μας σε περίπου δύο χρόνια, όταν, δηλαδή, θα πρέπει να ισχύσει ο νέος Κανονισμός για τα δικαιώματα των επιβατών λεωφορείων και πούλμαν. Ο οποίος Κανονισμός...


...και για την ακρίβεια, το κοινό σχέδιο κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, εγκρίθηκε με μεγάλη πλειοψηφία από τους ευρωβουλευτές και ουσιαστικά θεσμοθετεί ένα πλαίσιο δικαιωμάτων παρόμοιο με εκείνο των αερομεταφορών. Θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ εντός δύο ετών από τη δημοσίευσή του στην εφημερίδα της Ε.Ε..
Κατ' αρχάς, καλύπτονται πλέον όλες οι γραμμές απόστασης μεγαλύτερης των 250 χλμ., χωρίς να γίνεται διάκριση μεταξύ περιφερειακών, εθνικών η διαμεθοριακών μεταφορών. 
Αλλά και για αποστάσεις μικρότερες των 250 χλμ., κυριότερα για αστικές και προαστιακές μεταφορές, οι επιβάτες θα έχουν μία σειρά βασικών δικαιωμάτων, με έμφαση κυρίως στα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία ή μειωμένης κινητικότητας.
Με επιμονή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οι εταιρίες οδηγών (έτσι αναφέρεται στη σχετική ενημέρωση αλλά μάλλον εννοούν "οδικών") μεταφορών είναι υποχρεωμένες σε κάθε περίπτωση να παρέχουν βοήθεια και πληροφορίες στους επιβάτες καθώς και αποζημίωση σε περίπτωση θανάτου ή σωματικής βλάβης.
Ειδικότερα, αξίζει να υπογραμμιστούν τα εξής σημεία:
Παροχή βοήθειας σε περίπτωση καθυστέρησης
Οι επιβάτες λεωφορείων πρέπει να  ενημερώνονται για τυχόν αλλαγές δρομολογίων. Αν οι καθυστερήσεις είναι μεγάλες, θα έχουν δικαίωμα για γεύμα και ροφήματα. Αν η διανυκτέρευση είναι απαραίτητη, διότι η υπηρεσία έχει ανασταλεί, ο φορέας εκμετάλλευσης πρέπει να πληρώσει μέχρι και δύο νύχτες (€ 80 κατά άτομο είναι το ανώτατο όριο ανά διανυκτέρευση). 
Επιστροφές ποσών και αποζημιώσεις

Αν οι επιβάτες δεν επιτρέπεται να επιβιβαστούν σε ένα λεωφορείο ή εάν η αναχώρηση καθυστερεί άνω των 120 λεπτών,  τότε αυτοί  μπορούν να απαιτήσουν το πλήρες αντίτιμο του εισιτηρίου τους ή τρόπο εναλλακτικής μεταφοράς στον τόπο προορισμού τους. Αν ο φορέας εκμετάλλευσης είναι σε θέση να παράσχει εναλλακτική μεταφορά, ο ταξιδιώτης έχει το δικαίωμα για πρόσθετη αποζημίωση ύψους 50% της τιμής του εισιτηρίου.
Εξαιρέσεις επιτρέπονται μόνο σε  περιπτώσεις φυσικών καταστροφών ή ακραίων καιρικών συνθηκών.
Παροχή βοήθειας στους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα
Οι βουλευτές υπερασπίστηκαν την απαίτηση παροχής βοήθειας από λεωφορεία και πούλμαν σε άτομα που είναι ανάπηρα ή έχουν μειωμένη κινητικότητα, αρκεί αυτοί να ενημερώνουν την εν λόγω εταιρεία για τις ανάγκες τους 36 ώρες πριν την αναχώρηση. Αν ο φορέας εκμετάλλευσης είναι σε θέση να παράσχει την απαιτούμενη βοήθεια, ο επιβάτης με μειωμένη κινητικότητα μπορεί να συνοδεύεται άνευ επιπρόσθετου κόστους από ένα άτομο της επιλογής του. 
Οποιαδήποτε απώλεια ή ζημία σε αναπηρικό αμαξίδιο ή άλλο εξοπλισμό θα πρέπει να αποζημιωθεί από την εταιρεία ή τον οργανισμό διαχείρισης του σταθμού.
Αποζημίωση για απώλεια ή ζημιά σε αποσκευές μέχρι € 1200.
Κανόνες για αποζημίωση σε περίπτωση υπηρεσιών άνω των 250 χιλιομέτρων
Καθορίστηκαν κανόνες για αποζημίωση οι οποίοι θα πρέπει να ισχύουν μόνο για υπηρεσίες μεγάλων αποστάσεων άνω των 250 χιλιομέτρων σε αντίθεση με το όριο των 500 χιλιομέτρων που αρχικά ζήτησε το Συμβούλιο.

Τα βασικά από αυτά να δούμε να εφαρμόζονται από τα ΚΤΕΛ και μόνον, θα είναι μεγάλο "επίτευγμα"...
Κατατοπιστικότατη, οφείλουμε να παραδεχθούμε και η σχετική ενημέρωση από το Γραφείο της αντιπροέδρου του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου, Ρόδης Κράτσα...
(φωτό εισαγωγής: "KTEΛ Απ. Κουρμπέλης, Εκδόσεις ΤΥΠΟC".)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου