Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Κυριακή 21 Αυγούστου 2011

ΗΠΑ: "Σοκ" στα τουριστικά γραφεία από αναφορά του Ομπάμα...


“Ψυχρολουσία” για τους τουριστικους πράκτορες των ΗΠΑ, ίσως και για εκείνους πολλών άλλων χωρών από τον πρόεδρο Ομπάμα: Η αναφορά του στον κλάδο ως ένα από τα επαγγέλματα που “αυτοματοποιούνται” και στερούνται της φυσικής παρουσίας πελατών...

...και μάλιστα σε ομιλία του για την ανασυγκρότηση της αμερικανικής οικονομίας, προκάλεσε, αρχικά ένα σοκ και στη συνέχεια μία περιποιημένη απάντηση.
Η οποία ήρθε από τον ceo του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Αμερικής (τον γνωστό μας ASTA) Tony Gonchar, ο οποίος ευγενικά πλην δηκτικά υπογράμμισε την ανάγκη για πληρέστερη ενημέρωση και εκτενέστερη επιμόρφωση για τον ακριβή ρόλο και τη συνεισφορά του κλάδου στην εθνική οικονομία των ΗΠΑ και στην τουριστική της βιομηχανία.
Σε σχετική επιστολή, ο ASTA, ανέφερε ότι η αξία των συναλλαγών και πωλήσεων του συγκεκριμένου κλάδου φθάνει τα 146 δισ. δολάρια ετησίως και ότι το 50% όλων των πωλήσεων όλων των ταξιδιών στις ΗΠΑ, γίνεται μέσω ταξιδιωτικών πρακτορείων, όπως και το 50% των πωλήσεων αεροπορικών εισιτηρίων, το 78% των κρουαζιερών και το 79% των οργανωμένων ταξιδιών.
Επίπρόσθετα, επισημαίνει ότι ο κλάδος απαριθμεί σχεδόν 10.000 εταιρίες τουριστικών γραφείων με έδρα τις ΗΠΑ και παρουσία σε 15.000 περιοχές, με 120.000 θέσεις πλήρους απασχόλησης και καταβάλλει περίπου 6,3 δισ. δολάρια ετησίως, σε αποδοχές και εισφορές. 
Για την ιστορία, η σχετική αναφορά του αμερικανού Προέδρου είχε ως εξής: 
One of the challenges in terms of rebuilding our economy is — businesses have gotten so efficient, that, when was the last time somebody went to a bank teller? Instead of using an ATM. Or used a travel agent instead of going online? A lot of jobs that used to require people now have become automated”.
Και η αλήθεια είναι, ότι ο Πρόεδρος λίγο διαφορετικά έπρεπε να το πει αλλά δεν του βγήκε ακριβώς - θα μπορούσε να αναφερθεί, π.χ. σε “τάση” - αλλά αυτή η τάση ήταν και αυτό το οποίο δεν ήθελε να θίξει και o ceo του ASTA.
Όλες οι πρόσφατες έρευνες, δείχνουν μετατόπιση της πελατειακής βάσης σε ηλεκτρονικά μέσα -οχι κατ’ ανάγκην μόνον internet, αλλά και τηλεφωνικά κέντρα, αυτοματοποιημένες υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας κοκ- αλλά και αξιοποίηση αυτών των μέσων από τα ίδια τα ταξιδιωτικά γραφεία. 
Τάση που φυσικά, από τη μία πλευρά περιορίζει τη φυσική παρουσία πελατών στα τουριστικά πρακτορεία και από την άλλη, οδηγεί σταδιακά σε μείωση του προσωπικού τους...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου