Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Αθήνα: Σε ελεύθερη πτώση οι πληρότητες!


Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής για τις πληρότητες των ξενοδοχείων της περιοχής, στο τρίμηνο Δεκεμβρίου 2011- Φεβρουαρίου 2012! Ξεκινώντας από τον Δεκέμβριο, οι απώλειες φθάνουν...
 
...το 20,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010, ενώ και τον Ιανουάριο, η μείωση άγγιξ το 18,65% και τον Φεβρουάριο το 20,42%! 
Η Αθήνα παρουσιάζει τη χαμηλότερη πληρότητα μεταξύ των ευρωπαϊκών πόλεων και τους τρεις μήνες, με ποσοστά 60,1% τον Δεκέμβριο, 38,3% τον Ιανουάριο και 41,3% τον Φεβρουάριο, ενώ το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο τον Ιανουάριο παρουσιάζει μείωση 17,5% σε ετήσια βάση και 19,1% τον Φεβρουάριο. 
Μεγαλύτερο είναι το πλήγμα για τα ξενοδοχεία χαμηλών κατηγοριών, ωστόσο σημαντική είναι η υποχώρηση και στις υψηλές κατηγορίες. 
Ειδικότερα τον Δεκέμβριο του 2011 οι πληρότητες στα ξενοδοχεία πέντε αστέρων μειώθηκαν κατά 4,6% (34% από 35,7%), στα τεσσάρων αστέρων κατά 12,8% (42,5% από 48,7%) και στα τριών και δύο αστέρων κατά 30,8% (ποσοστό 32,8% από 47,4%). 
Τον Ιανουάριο του 2012 τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων παρουσίασαν πτώση 17,3% (34,5% από 41,8%), τα τεσσάρων αστέρων 8,7% (42,8% από 48,1%) και τα τριών και δύο αστέρων 23,9% (ποσοστό 34,9% από 45,9%). 
Αντίστοιχα τον Φεβρουάριο οι πληρότητες στα ξενοδοχεία πέντε αστέρων μειώθηκαν κατά 16,9% (42,9% από 51,6%), στα τεσσάρων αστέρων κατά 8,7% (56,6% από 62%) και στα τριών και δύο αστέρων κατά 27,4% (ποσοστό 37,6% από 51,8%).

1 σχόλιο:

  1. Αγαπητοί Ξενοδόχοι, κανονικά δεν θα έπρεπε να σας σοκάρουν αυτές οι εξελίξεις, μιας και τα τελευταία χρόνια δεν συνέβη απολύτως τίποτα, π.χ. όσον αφορά την οργανωμένη και μεθοδευμένη προβολή και προώθηση των ξενοδοχείων και προορισμών (διαδικτυακά και επικοινωνιακά). Τα υπέρογκα κονδύλια που πληρώθηκαν πέρυσι και καλά για μία καμπάνια μέσω της Expedia είτε πήγαν στον βρόντο ή δεν αξιοποιήθηκαν κατάλληλα (πόσο ήταν το ποσό 100.000 ευρώ...). Εννοώ για παράδειγμα με την μαζική προβολή μέσω όλων των διαδικτυακών sites και όχι μόνο μέσω ενός....και αυτό σε συνδυασμό με επικοινωνιακή καμπάνια σε ΜΜΕ .....

    Ενώ το έχω αναφέρει επανειλλημένως ότι η Ένωση Ξενοδόχων θα έπρεπε να είχε πολύ δύναμη στα χέρια της, τελικά απέτυχε στο έργο της, μιας και δεν είδε έγκαιρα πιό μπροστά, αλλά εγκλωβίστηκε στο παιχνίδι των αποτυχημένων και ανίκανων πολιτικών της εκάστοτε κυβέρνησης, και έπλεε με τα νερά και τα καμώματα του κάθε ενός υπουργού ή γ.γ..

    Το παιχνίδι βέβαια δεν έχει χαθεί ακόμη, αλλά όσο χρόνος περνάει, τόσο πιό πολύ θα αναρωτιέστε γιατί οι πληρότητες μειώνονται και άλλο...και περισσότερα ξενοδοχεία θα πιάσουν πάτο, εκτός και εάν
    α) οι Ενώσεις Ξενοδόχων αντιληφθούν ότι είναι καιρός να προσφέρουν σοβαρές υπηρεσίες στα μέλη τους σε θέματα προβολής και προώθησης, και όχι μόνο γραφειοκρατικές και διαδικαστικές δράσεις για τα μάτια του κόσμου με γιρλάντες κλπ.
    β) οι Ξενοδόχοι καταλάβουν ότι με το να κάνουν μία ιστοσελίδα και να βάλουν μία online μηχανή κρατήσεων και να είναι σε 2 ή 4 sites και ενώ θα μπορούσαν να είναι σε 50-70 ταυτόγχρονα (booking.com, hrs, expedia,hotel.de, orbitz...κλπ.) δεν θα μπορέσουν να αντιδράσουν έγκαιρα εάν δεν κάνουν και επικοινωνιακή δουλειά
    γ) οι υπεύθυνοι τουριστικής προβολής των περιοχών συνειδητοποιήσουν, ότι εάν κλείνει το ένα μετά το άλλο τα ξενοδοχεία, χάνουν εισφορές, υποβαθμίζουν την περιοχή σαν τουριστικό προορισμό και συμβάλλουν αποτελεσματικά (το λέω ειρωνικά) στην "μη προβολή" της περιοχής.
    δ) ξεπεραστούν άμεσα άρωστα κατεστημένα και εσωτερικές ασυνενοησίες.

    Καλό Πάσχα σε όλους και Καλή Ανάσταση!

    Συναδελφικά από την Γερμανία

    Ανδρέας Στεφανής
    Διευθύνων Σύμβουλος
    Stefanis Marketing Consulting GmbH
    http://www.stefanis-consulting.eu

    ΑπάντησηΔιαγραφή