Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Κυριακή 27 Μαΐου 2012

Πρακτικές Tour Operators: Δεν βοηθάει την κατάσταση το "κυνήγι μαγισσών"...


Τείνει να εξελιχθεί σε “κυνήγι μαγισσών” αυτή η ιστορία με τους tour operators, ή μήπως είναι η ιδέα μας; “Μυρίζονται” εντυπωσιασμό και τα ΜΜΕ μας και μετά αρχίζει και χάνεται εντελώς η σχέση με τη λογική και η πραγματικότητα. Οι συστάσεις του TUI προς τους πελάτες του που θέλουν να επισκεφθούν...

...την Ελλάδα, το οποίο βγήκε σήμερα στο protothema και έγινε αργότερα μεγάλο θέμα και στα τηλεοπτικά δελτία, είναι ένα έξοχο παράδειγμα του πως ένας τουριστικός οργανισμός που πρέπει να απαντήσει και να εξασφαλιστεί έναντι των εκατοντάδων χιλιάδων πελατών του που τον ρωτούν πιεστικά για την Ελλάδα, ακροβατεί μεταξύ του “επικοινωνιακώς εκβιαστικού ενδεχομένου” - καθώς σύσσωμα τα έγκυρα και μη γερμανικά έντυπα και ΜΜΕ, θεωρούν ως σοβαρή πιθανότητα την έξοδο της Ελλάδας από το Ευρώ- και της ελληνικής πραγματικότητας.
Όπως το βλέπουμε εμείς, ο TUI είχε δύο επιλογές: 
Πρώτον, να αρνηθεί κάθε πιθανότητα εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ και να προσπαθήσει να κλείσει το θέμα εκεί. Ποιος θα αναλάμβανε την ευθύνη, όμως, μίας τέτοιας κατηγορηματικής τοποθέτησης ενός εισηγμένου Ομίλου που διακινεί ανθρώπους, απέναντι σε εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες που θα ταξιδέψουν στην Ελλάδα; Ποιος από τη Διοίκηση θα αναλάμβανε την ευθύνη και το βάρος των τεράστιων νομικών και επιχειρηματικών επιπτώσεων απέναντι σε μία τέτοια θέση και κατάσταση;
Δεύτερον, να τοποθετηθεί επί του ενδεχόμενου, της πιθανότητας, δίνοντας συγκεκριμένες “οδηγίες” και κατευθύνσεις. Αυτό επέλεξε. 
Ωστόσο, σε αντίθεση με πολλούς, εμείς νομίζουμε με θετικό για την Ελλάδα τρόπο! Αν διαβάσει κανείς προσεκτικά το κείμενο της σύστασης, θα διαπιστώσει ότι επιχειρεί να διασκεδάσει φόβους και ανησυχίες, να καθησυχάσει με απλές συμβουλές και να υποβαθμίσει τους τόνους.
Για το θέμα της στάσης των tour operators έχουμε τοποθετηθεί πλειστάκις. Και θεωρούμε ότι πολύ συχνά, του TUI συμπεριλαμβανομένου, κάνουν τα παιχνίδια τους με τους Έλληνες ξενοδόχους και ακολουθούν πρακτικές που κινούνται στα όρια της επιχειρηματικής ηθικής. Επιλογές που λογικό είναι να προκαλούν έντονες αντιδράσεις, ειδικά φέτος, που έχουν εισπράξει και έχουν λαμβάνειν αρκετά σημαντικά ποσά από τον ΕΟΤ στο πλαίσιο της “συνδιαφήμισης”.
Ας μην γενικεύουμε και εξομοιώνουμε, όμως, εντελώς διαφορετικές περιπτώσεις. Άλλο η περίπτωση Veratours, άλλο η περίπτωση ABTA (με την οποία, περιέργως, ουδένα εκ των μεγάλων media ασχολήθηκε...) άλλο η περίπτωση TUI Nordic, για να θυμηθούμε και τα πρώτα “γυμνάσια”. 
Και φυσικά, άλλο η περίπτωση του Alltours ...
Ίσως, λοιπόν, να πρέπει να κρατάμε την ψυχραιμία μας και να μπορούμε να διακρίνουμε μεταξύ της προσπάθειας μίας επιχειρήσης να διασφαλίσει τα συμφέροντα τα δικά της και των πελατών της υπό συνθήκες αβεβαιότητας και του να επιχειρεί να εκμεταλλευθεί καταστάσεις και να εκβιάζει συνεργάτες...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου