Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

Στρατηγική Αερομεταφορών reloaded: Επί υπουργικής τραπέζης όλη η "ατζέντα"


Μιλήσαμε πολλή ώρα με τις πηγές μας για τη σημερινή συνάντηση στο ΥΠΟΤ με αντικείμενο ή μάλλον ζητούμενο, μία εθνική στρατηγική για τις αερομεταφορές και φυσικά κάτω από αυτό, όλα τα φλέγοντα ζητήματα που ταλανίζουν τον ελληνικό τουρισμό και όχι μόνο, μόλις μερικές δεκαετίες τώρα. Όπως η ανάπτυξη...

...αναβάθμιση και "εμπορικότερη" λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων, το μείζον θέμα του «ακριβού» ΔΑΑ, το γνωστό και πολυσυζητημένο «σπατόσημο», η πολιτική απέναντι στις αεροπορικές εταιρίες, «τακτικές» και χαμηλού κόστους και πολλά, πολλά άλλα.
Στη συνάντηση των υπουργών Ανάπτυξης και Υποδομών Κ. Χατζηδάκη και Τουρισμού Ο. Κεφαλογιάννη και εκπροσώπων της αγοράς των αερομεταφορών και της Αθήνας - ο πρόεδρος της ΕΞΑΑ Α. Βασιλικός, ο αντιπρόεδρος της Aegean Ε. Βασιλάκης και ο εκπρόσωπος της Ολυμπιακής Αεροπορίας Γ. Κουλούρης – άνοιξε σχεδόν όλη η «ατζέντα» των θεμάτων αυτών.
Και όσο άνοιγε βέβαια και εξειδικευόταν η συζήτηση, τόσο πλήθαιναν οι επισημάνσεις για τις αγκυλώσεις, τα γραφειοκρατικά προβλήματα, αλλά και τις "ζημιές" που έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια των πολιτικών αυτοσχεδιασμών και της επιφανειακής προσέγγισης ενός τομέα, που σε κάθε σοβαρό τουριστικός προορισμός αποτελεί προτεραιότητα κεφαλαιώδους σημασίας και μακροχρόνιου σχεδιασμού.
Η αλήθεια είναι ότι ο βαθμός δυσκολίας και η πολυπλοκότητα των κύριων ζητημάτων είναι μεν ελαφρώς απογοητευτική, πλην όμως δεν είναι και ανυπέρβλητη.
Ισχυρή πολιτική βούληση χρειάζεται, προσεκτική μελέτη και δουλειά. Όπως σχολιάζαμε και χθες, είναι ώρα, σε ορισμένες καταστάσεις, η κυβέρνηση να προχωρήσει με λογική «γόρδιου δεσμού»: γρήγορα, αποφασιστικά και ρεαλιστικά.
Το δια ταύτα; Θα φανεί στο επόμενο βήμα.
Στο πόσο γρήγορα, τα δύο υπουργεία θα παρουσιάσουν ένα πρώτο σχέδιο, μία πρώτη «βάση στόχων» για να ξεκινήσουν οι παρεμβάσεις.
Στα θετικά; Το ότι ο Κ. Χατζηδάκης έχει ασχοληθεί ξανά ενδελεχώς με τον τομέα αερομεταφορών και το ότι η Ο. Κεφαλογιάννη, το έχει σαν θέμα πολύ υψηλά στην ατζέντα της και επιδιώκει διακαώς λύσεις. Ειδικά για την Αθήνα.
Τι μας άρεσε από την «επίσημη» εκδοχή; Η δήλωση Χατζηδάκη ότι «θα πρέπει κανείς να απαντήσει στο ερώτημα, έχοντας υπόψη του, την ανάγκη ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα, την ανάγκη να προχωρήσει το εγχείρημα για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, την ανάγκη για μια δίκαιη πολιτική απέναντι σε όλους τους αερομεταφορείς, Έλληνες φυσικά αλλά και ξένους και την ανάγκη να μη δημιουργηθούν προβλήματα σε σχέση με το κοινοτικό δίκαιο».
Η προσεκτική και πολιτικώς ορθή απάντηση της υπουργού Όλγας σε ερώτηση για το «σπατόσημο» καθώς σημείωσε ότι «αυτή τη στιγμή προέχει η εκπόνηση στρατηγικής για τις αερομεταφορές», δείχνοντας ότι ο όποιος χειρισμός του σπατόσημου θα πρέπει να αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου και συγκροτημένου σχεδιασμού.
Για να δούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου