Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

Ε. Βασιλάκης: "Αν δεν γίνει αυτή η συνεργασία, αύριο μπορεί να μην υπάρχει η μία από τις δύο εταιρείες ή και οι δύο
"!


- "Κίνηση αναγκαιότητας" η συμφωνία  Aegean - Olympic

Ένα είδος state of the sector, έκανε σήμερα ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχης Βασιλάκης και βασικό συμπέρασμα από τα λεγόμενα αλλά και από τα αναλυτικά στοιχεία που παρουσίασε είναι ότι κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική αγορά αερομεταφορών είναι μεταξύ γκρίζων και μαύρων αποχρώσεων. Στην συνέντευξη τύπου...

Ε. Βασιλάκης
...που πραγματοποιήθηκε με αφορμή την πρόταση εξαγορά της Olympic Air από την Aegean, το βασικό επιχείρημα για τη νέα συμφωνία ήταν μάλλον αφοπλιστικό:
«Κινδυνεύει η βιωσιμότητα των εταιρειών. Μπορεί να μην υπάρχει καμία από τις δύο ή και οι δύο. Η εξαγορά είναι αναγκαία προκειμένου να μειώσουμε το κόστος ανά μονάδα, διαφορετικά θα πρέπει να σταματήσουμε το πτητικό έργο σε μεγάλο αριθμό δρομολογίων».

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε, μαζί με τον Διευθ. Σύμβουλο Δημήτρη Γερογιάννη, από το 2009 η κίνηση στις γραμμές εσωτερικού υποχώρησε 30% και η αξία της αεροπορικής αγοράς συρρικνώθηκε 45%, με την πτώση των μεγεθών να είναι συνακόλουθη της μείωσης του ΑΕΠ. 
Από 400 εκατομμύρια περίπου ευρώ εσωτερική αγορά η έχει συρρικνωθεί στα περίπου στα 240 εκατομμύρια. Ταυτόχρονα, όμως, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, το κόστος του μέσου ναύλου της Aegean απομειώθηκε 25% την τελευταία τριετία.
Συγκριτικά η αγορά στο εξωτερικό από και προς όλα τα αεροδρόμια της χώρας, φθάνει στα 3,5 δισ. ευρώ.

Σταχυολογούμε άλλα σημεία ενδιαφέροντος από τη συνέντευξη:
  • Παραδέχθηκε ότι θα υπάρξει μείωση προσωπικού, η οποία, όπως υποστήριξε, θα είναι μικρότερη από την περίπτωση να μην γινόταν η ενοποίηση, καθώς και οι δύο εταιρείες θα έπρεπε να προβούν σε διορθωτικές κινήσεις. Εκτίμησε ότι από τις συνέργειες θα υπάρξει εξοικονόμηση της τάξης των 30-35 εκατομμυρίων ευρώ. 
  • Έκανε ειδική μνεία και πολλές φορές στη μείωση κατά 22% σε αφίξεις ξένων τα τελευταία 3 χρόνια στην Αθήνα, με κύριο σημείο αναφοράς το κόστος του αεροδρομίου και την αρνητική εικόνα. Ουσιαστικά, όπως εξήγησε, η αποδυνάμωση της Αθήνας ακυρώνει την κάποια βελτίωση του τουρισμού στα νησιά. Και έτσι αντί να αυξάνεται το τουριστικό ρεύμα προς την Ελλάδα, πρακτικά το ένα ακυρώνει το άλλο και καταλήγουμε στο ίδιο μέρος ή και χειρότερα για τον τουρισμό. Ενώ για την αερομεταφορά, λόγω της σημασίας του κέντρου και του χωνιού της Αθήνας είμαστε χειρότερα.
  • Δεσμεύονται για τη πλήρη κάλυψη του δικτύου του εσωτερικού της χώρας, ακριβώς με τη λογική των νησιών που καλύπτονται και σήμερα, είτε αυτά είναι άγονες γραμμές, είτε αυτά είναι γραμμές οι οποίες δεν είναι άγονες και είναι απλές γραμμές εσωτερικού που πετάει ένας αερομεταφορέας σήμερα.
  • Δεσμεύθηκε ότι η νέα εταιρεία θα αντιμετωπίσει πολύ υπεύθυνα τον καταναλωτή και στη ποιότητα των υπηρεσιών, αλλά και στη ποιότητα των τιμών. "Διότι καταλαβαίνουμε ότι ακριβώς αυτή η σχέση κάτι διασφαλίζει και για εμάς στο μέλλον, αλλά και γιατί, κακά τα ψέματα, στην Ελλάδα αν δεν δώσεις καλή τιμή δεν έχεις καταναλωτή σήμερα και άρα, τι να τον κάνουμε το καταναλωτή που δεν υπάρχει. Δεν έχει νόημα αυτό" σχολίασε.
  • Το τίμημα καθορίστηκε στα 72 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που θα καταβληθεί τμηματικά και διευκρίνισε, ότι η συμφωνία αφορά το πτητικό έργο και όχι την επίγεια εξυπηρέτηση και την τεχνική βάση της Olympic Air. 
  • Δεν διαφοροποιείται η μετοχική σύνθεση της Aegean, διατηρούνται τα σήματα και οι στόλοι των δύο εταιρειών και εφόσον ανάψει το πράσινο φως από την επιτροπή ανταγωνισμού, τότε η «νέα εταιρεία» θα είναι έτοιμη σε 5 έως 7 μήνες.
  • Το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης της συναλλαγής Aegean Airlines - Olympic Air: άν ληφθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις από τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού τότε η εξαγορά της αεροπορικής του ομίλου MIG θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα 5-7 μηνών. Κάλεσε τις Αρχές να αποφασίσουν γρήγορα. 
  • Οι συνθήκες στην αεροπορική αγορά σήμερα είναι εντελώς διαφορετικές σε σχέση με μερικά χρόνια πριν, υποστήριξε. Και αυτό διότι πέραν της Cyprus Airways που έχει θέσει ως στρατηγικό στόχο την επέκταση στην Ελλάδα άλλες δύο εταιρείες, η Sky και η Astra, θα επωφεληθούν - μέσω εκτέλεσης δρομολογίων στις γραμμές εσωτερικού- από το deal των δύο αερομεταφορέων.
  • Στόχος ύστερα από μια διετία, η νέα εταιρεία να καταστεί και πάλι κερδοφόρα, στα επόμενα πέντε χρόνια να έχει 50 αεροσκάφη και 70 αεροσκάφη στα επόμενα 10 χρόνια, ενώ θα αυξηθούν σε 8 ή 10 οι βάσεις σε περιφερειακά αεροδρόμια.
Την παρουσίαση της  Aegean με όλα τα οικονομοτεχνικά στοιχεία, μπορείτε να την κατεβάσετε από εδώ.
Την απομαγνητοφώνηση της συνέντευξης τύπου από εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου