Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012

Marketing Greece: Το νέο "άρμα" ξεκινάει με πόρους της αγοράς και τις... ευλογίες του Κράτους


Εστιάζουμε στα βασικά και ουσιώδη, ως προς τα όσα έχουν ειπωθεί από το πρωί στο Συνέδριο του ΣΕΤΕ: Κατ’ αρχάς για το ζήτημα που έχει απασχολήσει επί μακρόν την τουριστική κοινότητα αλλά και τον τομέα Τουρισμού, η εταιρεία marketing για τον ελληνικό τουρισμό, αυτή προχωρεί αλλά...

...με πρωτοβουλία και πόρους που θα προέλθουν σε αυτή τη φάση από τον ιδιωτικό τομέα.
Όπως παρουσίασε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Α. Ανδρεάδης, παρουσία της υπουργού Τουρισμού Ο. Κεφαλογιάννη, η συμμετοχή του κράτους, είτε μέσω του Υπουργείου, είτε μέσω του ΕΟΤ, θα είναι θεσμική και “πολιτική”, χωρίς οικονομική συνεισφορά, τουλάχιστον για το αμέσως επόμενο διάστημα και για όσο η κατάσταση των οικονομικών και των κρατικών δαπανών βρίσκεται στο σημερινό επίπεδο.
Ωστόσο, εξετάζεται η δυνατότητα συμμετοχής των Περιφερειών, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από το θεσμικό πλαίσιο
H Marketing Greece, στην οποία πέραν του ΣΕΤΕ έχουν προσκληθεί να συμετάσχουν, φορείς όπως το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο αλλά και φορείς της αγοράς όπως η Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών, η οποία απάντησε, ήδη, θετικά, στοχεύει στη συγκέντρωση ενός μετοχικού κεφαλαίου της τάξης του 1,2 εκατ. ευρώ, το οποίο εκτιμάται ότι θα μπορεί να καλύψει τα λειτουργικά της έξοδα για δύο χρόνια.
Σύμφωνα με ορισμένες αρχικές εκτιμήσεις και πληροφορίες, το 60-65% θα καλυφθεί από τον ΣΕΤΕ και τα μέλη του, το 30% από το ΞΕΕ και το 5%-10% απο την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας. 
Στο δ.σ. της Εταιρείας, το οποίος θα είναι πολυμελές, θα συμμετέχουν εκπροσωποι των κλαδικών φορέων που θα συμμετέχουν καθώς και εκπρόσωποι άλλων φορέων και από πλευράς δημοσίου, το σχέδιο είναι να συμμετέχει ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ και από την πλευρά της Εταιρείας, συμμετοχή τους επικεφαλής της στο δ.σ. του Οργανισμού.
Για την “θεσμική” κάλυψη της συμφωνίας, μάλιστα, προτείνεται να υπογραφεί ένα (MOU) ένα “Μνημόνιο Συμφωνίας και Κατανόησης” μετά του ΣΕΤΕ, του ΥΠΟΤ-ΕΟΤ και του ΞΕΕ, εφόσον δεχθεί να συμμετάσχει.
Η στελέχωση θα γίνει από ειδικούς και στελέχη της αγοράς, με στοχο να δημιουργηθεί ο πρώτος μικρός πυρήνας στελεχών, που σε πρώτη φάση δεν θα ξεπερνά τα 10-12 άτομα.
N. Καραχάλιος
Ο ρόλος, το αντικείμενο και οι τομείς έργου της Εταιρείας θα είναι διακριτοί και  οριοθετημένοι ως προς τον ΕΟΤ και τις υπηρεσίες του, με στόχο να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και διασύνδεση.
Από τους παριστάμενους:
Ο γ.γ. του ΕΟΤ Νικος Καραχάλιος, εμμέσως πλην σαφώς, ανέφερε ότι η Marketing Greece θα μπορει να επικεντρωθεί σε έργο και αντικείμενα που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί ο ΕΟΤ, όπως οι εμπορικές δραστηριότητες, η ταχύτητα και η ευελιξία στην υλοποίηση συγκεκριμένων παρεμβάσεων και ενεργειών και γενικά όπου δεν υπάρχει αποτελεσματική διαδικασία από πλευράς Οργανισμού. 
Ειδικά ως προς τον ΕΟΤ, πάντως, ξεκαθάρισε ότι αυτή τη στιγμή “κτίζεται” ο νέος Οργανισμός, υπογραμμίζοντας ότι υπάρχει επιτατική ανάγκη αλλαγών και αναδιοργάνωσης. 
Δ. Μαύρος
“Ο ΕΟΤ είτε θα αλλάξει ριζικά, είτε δεν θα έχει λόγο ύπαρξης”, είπε χαρακτηριστικά.
Ο Δ. Μαύρος, από την πλευρά της Ένωσης Διαφημιστικών Εταιρειών, χαρακτήρισε την πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ πολύ σημαντική και επί της αρχής, ανακοίνωσε ότι η Ένωση θα συμμετάσχει στην Marketing Greece και με πόρους αλλά και με έργο. Θεωρεί καθοριστικό το να οργανωθεί το marketing της τουριστικής Ελλάδας σε θεματικούς τομείς προιόντων και υπηρεσιών και υπογράμμισε τη βαρύτητα που θα έχει το portal που θα δημιουργηθεί.
Γ. Τσακίρης
Ο Γ. Τσακίρης, από την πλευρά του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, τόνισε ότι το ΞΕΕ θα εξετάσει πολύ σοβαρά τη συμμετοχή του στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, έθεσε, όμως ορισμένες βασικές προυποθέσεις: Πρώτον, οι αρμοδιότητες, οι ρόλοι και τα αντικείμενα της εταιρείας να είναι απολύτως αποσαφηνισμένα και διακριτά σε σχέση με το ΥΠΟΤ και τον ΕΟΤ και να μην υπάρχει καμία επικάλυψη. Δεύτερον, να εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του εγχειρήματος. 
Κ. Λαμπρινόπουλος
Ο Κ. Λαμπρινόπουλος, εκ μέρους της Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη καθολικής συνεργασίας, διακομματικής, πολιτικής, κοινωνικής, ούτως ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή υποστήριξη στην προσπάθεια επανατοποιθέτησης της Ελλάδας, ενώ υπογράμμισε τη σημασία της επιμόρφωσης, του στελεχιακού δυναμικού και της εκπαίδευσης.
Κλείνει έτσι μία μεγάλη και μακρόσυρτη συζήτηση, σε προσκήνιο και παρασκήνιο, που κράτησε αρκετούς μήνες και προκάλεσε ποικίλες εντάσεις.
Ανοίγει, ταυτόχρονα, ένα νέο κεφάλαιο, με ένα εγχείρημα επί του οποίου θα δοκιμαστούν πρακτικές, αντοχές και πολιτικές για τις οποίες χρόνια συζητάμε αλλά ποτέ δεν είδαμε σε φάση υλοποίησης.
Αυτά προς το παρον...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου