Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012

Συμβούλιο Προέδρων ΠΟΞ: Τα ξενοδοχεία "γονάτισαν" υποβαστάζωντας τον τουρισμό, ώρα να στηριχθούν τα ίδια...


Είχε από όλα η φετινή εκδήλωση της ΠΟΞ με του Προέδρους των Ξενοδοχειακών Ενώσεων στο πλαίσιο της Philoxenia. Και ειδήσεις και προειδοποιήσεις και ξεκάθαρα μηνύματα προς όλες τις κατευθύνσεις και αθρόα συμμετοχή ξενοδόχων και τουριστικών παραγόντων. Κεντρικό μήνυμα, το αυτονόητο: Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, στην προσπάθειά τους να ενισχύσουν τη ζήτηση για την Ελλάδα, φέτος, εξάντλησαν τα περιθώριά τους...

...ξεπέρασαν τα όρια των αντοχών και των ανοχών τους και είναι ξεκάθαρο πως κάθε περαιτέρω επιβάρυνση της λειτουργίας τους, φορολογική ή άλλη, όπως η αύξηση του φόρου στην ακίνητη περιουσία, το κόστος του πετρελαίου, η αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ και η εντεινόμενη πιστωτική ασφυξία, απλά τις οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια “στις ρωγμές του λεπτού πάγου επί του οποίου ήδη βαδίζουν”, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε σε μία αποστροφή του λόγου του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γιάννης Ρέτσος.
Θέματα τέθηκαν πολλά από τον ίδιο και από προέδρους Ενώσεων και μέλη του διοικητικού συμβουλιου της ΠΟΞ και αρκετά από αυτά απαντήθηκαν από την παριστάμενη υπουργό Τουρισμού, ενώ άλλα βρίσκονται σε διαδικασία διευθέτησης με τους συναρμόδιους υπουργούς. 
Μεταξύ άλλων, τέθηκαν τα εξής ζητήματα: 
•   Το καθεστώς πιστωτικής ασφυξίας κάτω από το οποίο λειτουργούν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
•   Την ανάγκη αποπληρωμής των οφειλών του Δημοσίου, πρωτίστως του ΕΟΤ, ζήτημα υψίστης σημασίας κυρίως για τις  μικρομεσαίες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
•   Την δυναμική αντιμετώπιση της παραοικονομίας, καθώς τα παράνομα τουριστικά καταλύματα εξακολουθούν να ανθούν και να απομυζούν τις νόμιμα λειτουργούσες επιχειρήσεις, ξεπερνώντας κάθε όριο αθέμιτου ανταγωνισμού.
•   Η εξομοίωση του φόρου του πετρελαίου κίνησης με το θέρμανσης, αυξάνει κατά 40% τουλάχιστον το ενεργειακό κόστος για πολλές ξενοδοχειακές μονάδες, μέσα σε λίγους μόλις μήνες και μάλιστα χωρίς να προσφέρεται εναλλακτική λύση. Η επιβάρυνση αυτή δε, έρχεται στην κλιμάκωση της κατέρρευσης της εσωτερικής αγοράς, μία κατάσταση που έχει πλήξει πολύ βαριά την τουριστική οικονομία και δεν αφορά μόνον τα ξενοδοχεία, αλλά τις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες περιοχών ολόκληρων στη χώρα μας. “Αυτόν τον χειμώνα”, όπως είπε ο κ. Ρέτσος, “η κατάρρευση του εσωτερικού τουρισμού κλιμακώνεται περαιτέρω, οδηγώντας σε πραγματικό μαρασμό ημιορεινούς και χειμερινούς προορισμούς μας”.
•   Το γεγονός πως, ακόμη και σήμερα, παραμένει αδιευκρίνιστο το ύψος των χρημάτων  που θα διαθέσει το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ για τις ενέργειες προβολής της χώρας την επόμενη χρονιά.
•   Τέλος, το υπό κατάρτιση νέο φορολογικό νομοσχέδιο καθώς οι ρυθμίσεις που θα προβλεφθούν σε αυτό θα έχουν σοβαρό αντίκτυπο στον ξενοδοχειακό κλάδο.  Ιδιαίτερη μνεία δε έγινε στο θέμα του επαναπροσδιορισμού της φορολόγησης των τουριστικών ακινήτων, μια αστοχία επί του οποίου μπορεί να επιφέρει ακόμη και το κλείσιμο ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.
Από την πλευρά της η Ο. Κεφαλογιάννη, λαμβάνοντας τον λόγο, αναφέρθηκε στον συγκροτημένο σχεδιασμό που έχει γίνει το τελευταίο διάστημα από πλευράς πολιτικής ηγεσίας και επεσήμανε τη σειρά παρεμβάσεων που έχουν γίνει ή έχουν δρομολογηθεί με στόχο την αντιστροφή του κλίματος για την Ελλάδα, τη θεσμική θωράκιση του τομέα, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και την όσο το δυνατόν πιο στοχευμένη και αποτελεσματική προβολή στις αγορές ενδιαφέροντος.
Χαρακτήρισε “κομβική” τη συναντηση που πργματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα με τον Πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά και τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ κ. Α. Ανδρεάδη και επεσήμανε ότι δρομολογήθηκαν διαδικασίες για σημαντικά θέματα, όπως η εξεύρεση πρόσθετων πόρων για προβολή του ελληνικού τουρισμού και η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας για την υπό σύσταση εταιρεία “Marketing Greece”.
Μεταξύ άλλων, στην ομιλία και στη δευτερολογία της ανέφερε ότι:
•   Νομοσχέδιο για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στον τουρισμό που θα καλύπτει νομικά και θεσμικά κενά και θα διευθετεί διάφορες θεσμικές εκκρεμότητες, βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας και θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή.
•   Θα προχωρήσει τάχιστα ο περιορισμός της γραφειοκρατίας, με πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο την περικοπή του χρόνου αδειοδότησης και υλοποίησης επενδύσεων από τέσσερα χρόνια σε ενάμισυ έτος.
•   Ολοκληρώνεται και προωθείται από κοινού με το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, Νομοσχέδιο για θέματα Θαλάσσιου Τουρισμού, με έμφαση στον τομέα της Κρουαζιέρας.
•   Θα βρεθεί λύση για τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ.
•   Τάσσεται υπέρ του “τουριστικού” ωραρίου στους αρχαιολογικούς χώρους και στα Μουσεία και όχι της λογικής ωραρίου δημόσιας υπηρεσίας με την οποία λειτουργούν σήμερα.
•   Συγκροτήθηκε νέα Επιτροπή Ιαματικού Τουρισμού με αντικείμενο την αδειοδότηση και το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ιαματικών πηγών, καθώς και το θέμα της διανομής και διαχείρισης των θεραπευτικών υδάτων.
•   Προωθείται νέα Δράση για τον εκσυγχρονισμό μικρών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων μέχρι την επόμενη περίοδο, καθώς και απλούστευση των διαδικασιών χωροθέτησης τουριστικών λιμένων.
•   Η σύνταξη του Ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου για τον Τουρισμό, σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ έχει ολοκληρωθεί και το Σχέδιο θα παρουσιαστεί σύντομα.
•   Τάχθηκε κατά της απευθείας κινητροδότησης συγκεκριμένων αεροπορικών εταιρειών που πετούν σε ορισμένους μόνον προορισμούς, αντιπροτάσσοντας την ανάγκη μίας εθνικής στρατηγικής προσέλκυσης αεροπορικών εταρειών.
•   Τέλος, ότι την επόμενη περίοδο θα ενταχθούν περισσότεροι προορισμοί στο πρόγραμμα για την ταχύτερη χορήγηση θεωρήσεων (visa).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου