Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Ξενοδόχοι Αθήνας: Ανάγκη ισχυρής πολιτικής βούλησης για να επιλυθούν τα χρόνια ζητήματα


- ή άλλως, "αν η Αθήνα είναι ακόμα διαμαντόπετρα στο γνωστό δακτυλίδι, τότε αυτό πια βρίσκεται σε ενεχυροδανειστήριο..." (με δικά μας λόγια)

Τα νούμερα μιλούν, ή μάλλον “κραυγάζουν” από μόνα τους για την κατάσταση των ξενοδοχείων στην Αθήνα: Μέση πληρότητα καταλυμάτων -31,9 %, μέση τιμή δωματίου -11,8 %, έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο -40%. Η μέση πληρότητα στην Αθήνα δεν ξεπερνά πλέον το 55% και η βιωσιμότητα......των αθηναϊκών ξενοδοχείων γίνεται μείζον ζήτημα καθώς μονάδες όλες των κατηγοριών τα τελευταία χρόνια έκλειναν η μια μετά την άλλη, κάτω από την πίεση της κρίσης, του υψηλού λειτουργικού κόστους, της συνεχούς δυσφήμησης του προορισμού, της έλλειψης πελατείας αλλά και της έλλειψης πολιτικής βούλησης να αντιμετωπισθούν αποφασιστικά τα πάγια προβλήματα και οι ελλείψεις της πρωτεύουσας.
A. Bασιλικός
Συνολικά, τα ξενοδοχεία που έχουν τεθεί εκτός αγοράς, φθάνουν τα 41.
Τα αρνητικά αποτελέσματα των τελευταίων ετών έχουν επιδράσει αρνητικά στον ψυχισμό και στις προσδοκίες των ξενοδόχων της Αθήνας, ωστόσο, όπως είπε ο Πρόεδρος της ΕΞΑ-ΑΑ Αλέξανδρος Βασιλικός σε συνέντευξη τύπου νωρίτερα σήμερα, «υπό προϋποθέσεις, η κίνηση στην Αθήνα ενδεχομένως να μπορέσει το 2013 να σταθεροποιηθεί, παρά την πτωτική τάση που παρατηρείται και τον φετινό Ιανουάριο». 
Αυτό, όπως εξήγησε, «απαιτεί κατ’ αρχήν πολιτική σταθερότητα και κατά δεύτερο λόγο πρέπει να σταματήσει να τροφοδοτείται συνεχώς και με διάφορους τρόπους ο φόβος του δυνητικού επισκέπτη για γενικευμένες απεργιακές κινητοποιήσεις και επεισόδια στην Αθήνα». 
Ο κ. Βασιλικός εξήγησε ότι «το σημαντικότερο πρόβλημα της Αθήνας είναι η αρνητική εικόνα της, που έχει παγιωθεί στο εξωτερικό και η οποία αναπαράγεται συνεχώς από τα ξένα ΜΜΕ. Η αρνητική εικόνα της πρωτεύουσας αν δεν ανατραπεί, εν καιρώ θα συμπαρασύρει τις όποιες θετικές ποσοτικές επιδόσεις της περιφέρειας» πρόσθεσε. 
Λύση ουσίας αποτελεί η «αλλαγή σελίδας», η προβολή θετικών, στοχευμένων, εικόνων για τον προορισμό -αξιοποιώντας σωστά και τα κονδύλια της Περιφέρειας- και παράλληλα, είναι επιτακτικό να παρθούν οι αναγκαίες πολιτικές αποφάσεις για θέματα που χρονίζουν και προϋπάρχουν της κρίσης», όπως:
Η τιμολογιακή πολιτική του Αεροδρομίου  Ελ. Βενιζέλος. Ο κ. Βασιλικός ζήτησε «να δοθεί άμεση προτεραιότητα/λύση στην ανανέωση της σύμβασης του αεροδρομίου τονίζοντας ότι  το αίτημα δεν αφορά αποκλειστικά την Αττική γιατί από το συγκεκριμένο αεροδρόμιο εξυπηρετούνται και η Εύβοια, τμήματα της Πελοποννήσου, της Στερεάς Ελλάδος, αλλά και όλοι οι προορισμοί της Ελλάδος που δεν μπορούν να συνδεθούν με πόλεις του εξωτερικού παρά μόνο μέσο της Αθήνας. Σε λίγα χρόνια εάν δεν αντιδράσουμε θα είναι πιθανόν πιο εύκολο να συνδέονται μέσω Κωνσταντινούπολης» είπε χαρακτηριστικά....
Το Ιστορικό και Εμπορικό Κέντρο της Αθήνας, η βελτίωση του οποίου ζήτησε «να κριθεί ως “άμεσης προτεραιότητας” σε κυβερνητικό επίπεδο. Τα προβλήματα, ειδικά αυτά που άπτονται των αρμοδιοτήτων του Δήμου Αθηναίων δεν αποτελούν τουριστικές διεκδικήσεις αλλά διεκδίκηση πολιτών» είπε μεταξύ άλλων και ζήτησε να δρομολογηθεί μια οργανωμένη κοινή προσπάθεια για σταδιακή βελτίωση της εικόνας που παρουσιάζει η πρωτεύουσα. 
Η ΕΞΑ-ΑΑ έχει καταθέσει συγκεκριμένες  προτάσεις στο υπ. Τουρισμού για βελτιώσεις σε «τουριστικούς» δρόμους της πόλης - όπου η υποβάθμιση “διώχνει” και φοβίζει τους επισκέπτες. Επίσης ζητά το πολυπόθητο “ενιαίο εισιτήριο” για Μουσεία- αρχαιολογικούς χώρους και ΜΜΜ, όπως ισχύει σε όλες τις σύγχρονες πρωτεύουσες.
Το Συνεδριακό Κέντρο Αθήνας, για το οποίο πρότεινε να υποστηριχτεί από την κρατική μηχανή και το ΕΣΠΑ η προσπάθεια δημιουργίας του - που μελετάται από την ιδιωτική πρωτοβουλία. 
Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε στην κρουαζιέρα, στον θαλάσσιο τουρισμό στην Αττική και ιδιαιτέρως στην αξιοποίηση και προβολή του “παραλιακού μετώπου” και του Αργοσαρωνικού επισημαίνοντας πως αν και αποτελούν το “ισχυρό χαρτί” της Αθήνας στην μάχη του ανταγωνισμού, δεν έχουν αξιολογηθεί, αξιοποιηθεί και προβληθεί επαρκώς στις ξένες αγορές. 
«Η Αθήνα έχει ανάγκη τον Αργοσαρωνικό και ο Αργοσαρωνικός την Αθήνα», είπε χαρακτηριστικά. Η Ένωση Ξενοδόχων απέκτησε έτσι ένα ακόμα "Α" στην επωνυμία της και έγινε Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού και έχει αναπτύξει ήδη δράσεις και συνέργιες μεταξύ διαφόρων φορέων οι οποίες στοχεύουν στην αύξηση του ενδιαφέροντος για τον προορισμό. Επίσης, προσκαλεί ξένους Τ.Ο. και δημοσιογράφους διοργανώνοντας fam trips, προκειμένου να ενημερωθούν οι ξένοι επαγγελματίες του Τουρισμού για τις δυνατότητες του προορισμού και για την ποιότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου