Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Τουρισμός: Καλές οι αναφορές και οι μνείες, αλλά κανένα νέο για την "επόμενη μέρα";


Ικανοποίηση προκαλεί, αρχικώς, η πλήρης ένταξη του τουρισμού και των μεγεθών του στην κυβερνητική ρητορική και ατζέντα. Από τις αναφορές του ίδιου του πρωθυπουργού, έως στις εξαγγελίες και παρεμβάσεις των υπουργών του, οι αναφορές στον τουρισμό με έμφαση στη...


...σημασία του στην όλη προσπάθεια για ανάπτυξη, ανάκαμψη και ενίσχυση της εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης, μολονότι αυτονόητο, δεν παύει να είναι μία ενδιαφέρουσα “αναβάθμιση”.
Θα μπορούσε, μάλιστα, να πει κανείς ότι η διαφαινόμενη θετική πορεία της τουριστικής κίνησης, φέτος, προκαλεί και ένα είδος άτυπου “ανταγωνισμού” μεταξύ των κυβερνητικών στελεχών που σπεύδει το καθένα να αποσπάσει και να διεκδικήσει ένα μέρος της “επιτυχίας”.
Ωστόσο, δεν... τσιμπάμε! Όλες αυτές οι αναφορές για “ρεκόρ” και για μεγάλη αύξηση και για κάποια εκατομμύρια περισσότερους τουρίστες φέτος, περισσότερο μας θορυβούν, παρά μας καθησυχάζουν.
Χάρτινοι πύργοι που μπορεί να σκορπίσουν με το παραμικρό “αεράκι”, μας ακούγονται.
Οι λόγοι είναι απλοί. Πρώτον, ελάχιστα έχουν γίνει για τη βελτίωση των βασικών υποδομών που θα επωμιστούν το πρόσθετο βάρος της αυξημένης κίνησης, η οποία, έτσι όπως δείχνουν τα πράγματα θα εκδηλωθεί στην αιχμή, πάλι, της τουριστικής περιόδου.
Δεύτερον, τα μηνύματα που έχουμε από διάφορους προορισμούς, αναφέρουν ότι ακόμα, η κατάσταση των προορισμών αυτών, δεν είναι η κατάλληλη για την υποδοχή τουριστών. Έχουν γίνει οι απαιτούμενες προετοιμασίες - καθαριότητα, εξωραϊσμοί, οργάνωση υπηρεσιών κ.λπ. - από τους αρμόδιους τοπικούς φορείς;
Τρίτον, αυτοπαγιδεύονται, πάλι οι κυβερνητικοί μας ταγοί σε χρονικούς ορίζοντες λίγων μηνών. Οι μακροπρόθεσμοι σχεδιασμοί, παραμένουν στα όρια του Υπουργείου Τουρισμού, την ώρα που εκκινούν διαδικασίες που θα δεσμεύσουν την στρατηγική μας για τα επόμενα αρκετά χρόνια, ειδικά ως προς τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, τις μαρίνες, τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες κοκ.
Και τέταρτον, αφού ο Τουρισμός είναι πια τόσο σημαντικός και τα οφέλη του τόσο ορατά και διακριτά και από τους υπουργούς που μέχρι πρότινος ούτε που ασχολούνταν με το θέμα, τι ακριβώς και πως επενδύει η κυβέρνησή μας στον τομέα και στη φετινή δυναμική του; 
Ισοπέδωσε κανείς τον “Γολγοθά” της γραφειοκρατίας για τις επενδύσεις, για να διαμορφώσει πλαίσιο επενδυτικής και επιχειρηματικής εμπιστοσύνης;
Ή μήπως τα 6,5 εκατ. για την προβολή που άφησαν για το 2013 στον ΕΟΤ και που δεν κάνει ούτε για... “χαρτζηλίκι”; Ξέρετε τι ποσοστό είναι αυτό στα 11 δισ. ευρώ που περιμένουμε φέτος; Κάτι τις πιο πάνω από... 0,05%!!!
Με αυτά θα επιχειρήσουμε να κεφαλοποιήσουμε τη δυναμική της περιόδου το Φθινόπωρο;
Το πρωτεύον στοίχημα δεν είναι πια να έρθουν περισσότεροι τουρίστες φέτος αλλά να έρθουν περισσότεροι και του χρόνου και τις επόμενες περιόδους.
Και ως προς αυτό, ακόμα ψαχνόμαστε ως χώρα...

1 σχόλιο:

  1. Για την μακροχρόνια αποτελεσματικότητα χρειάζεται καιμακροχρόνια στρατηγική ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή