Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Το υπόμνημα του ΣΕΤΕ στον πρωθυπουργό


Μακροπρόθεσμη στρατηγική και master plan με μετρήσιμους στόχους και άμεσα έσοδα 18-19 δισ. ευρώ και συνολικά 48-50 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας, σταθερούς και μειωμένους φορολογικούς συντελεστές για μία 5ετία, διεθνή διαγωνισμό για branding system και visa εντός 24 ωρών, είναι ορισμένα από...



...τα βασικά ζητούμενα και προτεινόμενα σε υπόμνημα του ΣΕΤΕ προς τον πρωθυπουργό Α. Σαμαρά που υποβλήθηκε σήμερα.

Πολλά από τα σημεία του υπομνήματος είναι γνωστά, αλλά υπάρχουν και άλλα νεότερα ή καλύτερα «κωδικοποιημένα.

Ξεχωρίζουμε:

  • Ο ΣΕΤΕ σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και το Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προτίθεται να συντάξει αναλυτική μελέτη (Master Plan) εφαρμογής της τουριστικής ανάπτυξης με ορίζοντα το 2021. Με στόχο τα 24 εκατ. αφίξεις και την αύξησης της κατά κεφαλήν δαπάνης κατά 15 - 20%, ο τουρισμός μπορεί να επιτύχει το 2021, άμεσα έσοδα 18 - 19 δισ. Ευρώ και συνολικά 48 - 50 δισ. Ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας. Για να συμβεί αυτό θα απαιτηθούν επενδύσεις 2,5 δισ. Ευρώ, κατ’ έτος. Η μελέτη θα αναλύσει πλήρως τις αγορές στόχους, το πελατειακό μίγμα και ορθή χρονική και χωροταξική κατανομή του, με βάση την δυναμική, αλλά και την φέρουσα ικανότητα των προορισμών. Θα προτείνει τις αναγκαίες υποδομές, τις soft ενέργειες (συστήματα πιστοποίησης σπουδών και κατάρτισης, πιστοποίησης τουριστικών υπηρεσιών, κλπ). Τέλος, ένα αποτελεσματικό μηχανισμό παρακολούθησης. Ένα τέτοιο τουριστικό Master Plan, θα αποτελέσει ένα αναγκαίο και εξαιρετικά αποτελεσματικό εργαλείο στη σωστή κατανομή του νέου ΕΣΠΑ 2014 - 2020, για το ειδικό χωροταξικό του τουρισμού, τον επενδυτικό νόμο, αλλά και τη στρατηγική των αποκρατικοποιήσεων και προσέλκυσης επενδύσεων.

  • Την ανάγκη ανάπτυξης ενός πλήρους συστήματος branding της χώρας και του τουριστικού της προϊόντος, που θα περιλαμβάνει τα branding concepts και τους πλήρεις οδηγούς εφαρμογής (branding manuals) της χώρας και των γεωγραφικών και θεματικών προορισμών της. Με δεδομένη τη διαχρονική έλλειψη μίας τέτοιας προσέγγισης, αποτελεί πλέον επιτακτική ανάγκη να υπάρξει διεθνής διαγωνισμός για τη δημιουργία ενός τέτοιου συστήματος, το οποίο θα πρέπει να μείνει σταθερό για μία δεκαετία. Στην περίπτωση αυτή ο ΣΕΤΕ προτίθεται να χρηματοδοτήσει το σχετικό οικονομικό έπαθλο.

  • Τη διασφάλιση της φορολογικής ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προιόντος, με σταθερούς και ελκυστικούς φορολογικούς συντελεστές για μία τουλάχιστον πενταετία. Ο ΦΠΑ της εστίασης, το αργότερο από 01.07.13, πρέπει να επανέλθει στο 13% και ο ΦΠΑ της ακτοπλοΐας στο  6,5%, ενώ δεν πρέπει να υπερβεί το 0,66 τοις χιλίοις ο φόρος ακίνητης περιουσίας από το 2014 στα τουριστικά καταλύματα, εξαγωγικά εργαλεία δουλειάς, συμπεριλαμβανομένων τόσο των ιδιοχρησιμοποιούμενων, όσο και των ενοικιαζόμενων.

  • Για την έκδοση θεωρήσεων visa Schengen, ότι πρέπει να επιταχυνθεί τη φετινή περίοδο ακόμη περισσότερο με ανώτατο όριο τις 24 ώρες, όπως και η χορήγηση σε ελάχιστο ποσοστό 50% θεωρήσεων πολλαπλών εισόδων, τριετούς κατ’ ελάχιστον διάρκειας.
Όλο το υπόμνημα που υπογράφει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Α. Ανδρεάδης, εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου