Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τρίτη 25 Ιουνίου 2013

Υδατοδρόμια και Υδροπλάνα: Έντονη κινητικότητα αλλά ακόμα, απλώς κινητικότητα...

Το θέμα “υδροπλάνα”, το θεωρούμε κορυφαίας σημασίας για την ελληνική τουριστική πραγματικότητα. Κορυφαίας. Και έχουμε ζήσει εκ του σύνεγγυς όλη την εξέλιξη του, από την αρχή πριν από μερικά χρόνια και παρακολουθούμε και τώρα, μετά και το νέο θεσμικό πλαίσιο βάσει Επενδυτικού Νόμου, με ενδιαφέρον και με μεγάλη προσοχή την “κινητικότητα” σε αυτόν τον τομέα. Με δεδομένες τς πληροφορίες ότι υπάρχει εντονότατο ενδιαφέρον και από το εξωτερικό σε αυτήν την αγορά...


...έχουμε να παρατηρήσουμε και να σχολιάσουμε λίγα τινά: 

Πρώτον, αυτό το επικοινωνιακό “μπαράζ” της εταιρείας Hellenic Seaplanes που έχει ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρό. Και να θέλαμε να μην το προσέξουμε δεν μπορούμ άλλωστε, με αυτόν τον - ίσως και ενοχλητικό ως ένα σημείο - βομβαρδισμό με δελτία τύπου για τις επαφές εκπροσώπων της εταιρείας με Δήμους και Δημάρχους, ανά την Ελλάδα, με “προτάσεις” για τη δημιουργία υδατοδρομίων και τα σχέδια της εταιρείας για τη δημιουργία 100 υδατοδρομίων μέχρι το τέλος του 2013 και άλλα τόσα εντός του 2014!
Δηλαδή διακόσια υδατοδρόμια σε διάστημα 18 μηνών.
Σύμφωνα με ένα ενημερωτικό έντυπο που έχει στείλει και κυκλοφορεί η εταιρεία, η Hellenic Seaplanes ή Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε., συστάθηκε με “χρηματοδότηση αμερικανικής προέλευσης” όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά. Στο ίδιο έντυπο δίνεται η ηλεκτρονική διεύθυνση www.hellenic-seaplanes.com που οδηγεί σε ένα site “υπό κατασκευή” καθώς και ένα τηλέφωνο επικοινωνίας που δίνεται για την εταιρεία αλλά ανήκει σε μία εταιρεία επιχειρηματικών συμβούλων, futurecoop που προφανώς έχει συνεργατική σχέση με την εταιρεία των υδροπλάνων, καθώς στελέχη και των δύο είναι τα ίδια πρόσωπα.
Η εταιρεία, βάσει ΦΕΚ, συστάθηκε στις 27/05 με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 24.000 ευρώ με Πρόεδρο και διευθ. σύμβουλο τον Νικόλαο Χαραλάμπους και αντιπρόεδρο τον Μιχαήλ Ασαριώτη.
Προσπερνούμε κάποια άλλα σημεία που μας φάνηκαν λίγο περίεργα, π.χ. ότι επικαλείται πληθώρα στατιστικών του 2009.

Δεύτερον, σε πιο χαμηλούς τόνους κινείται η έτερη εταιρεία που έχει συσταθεί από πέρυσι τον Απρίλιο, η Ελληνικά Υδατοδρόμια, της οποίας επικεφαλής είναι ο Τάσος Γκόβας. Επικαλείται κεφάλαια από Καναδά, Εμιράτα, Αγγλία και Ελλάδα.
Βρίσκεται κοντά σε συμφωνία με την ελληνική αεροπορική K2 Smart jets για την αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων. Με τη συμφωνία αυτή, η Ελληνικά Υδατοδρόμια αποκτά ένα συγκριτικό πλεονέτημα, καθώς η K2 Smart Jets διαθέτει, ήδη, άδεια σε ισχύ για την εκτέλεση VIP πτήσεων.
Η συμμετοχή δηλαδή της K2 Smart Jets με 50% στα Ελληνικά Υδατοδρόμια -με την προϋπόθεση ότι η πρώτη θα εντάξει στο στόλο της ένα ή δύο υδροπλάνα- σημαίνει ότι θα μπορεί να εκτελεί πτήσεις άμεσα.

Τρίτον, σύμφωνα με πληροφορίες μας, στην αρμόδια - βάσει του νέου θεσμικού πλαισίου Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (η οποία προφανώς θα περάσει στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που αυτονομείται πάλι), μέχρι στιγμής δεν έχουν υποβληθεί φάκελοι για αδειοδοτήσεις ακόμα. Το ίδιο ισχύει και για την ΥΠΑ, η οποία θα πρέπει να χορηγήσει και τις άδειες εκτέλεσης πτήσεων και εμπορικής εκμετάλλευσης καθώς και να εγκρινει το Εγχειρίδιο Λειτουργίας Υδατοδρομίου και το Πρόγραμμα Ασφάλειας Υδατοδρομίου (υποβάλλονται μαζί με τον φάκελο στη Διεύθυνση του Υπουργείου Ανάπτυξης και αποστέλλονται στην ΥΠΑ για έγκριση).
Ο νόμος ορίζει ότι από την ημερομηνία κατάθεσης του φακέλου, η Διεύθυνση θα πρέπει να αποφανθεί εντός 25 ημερών. Ωστόσο, ορισμένα από τα δικαιολογητικά που απαιτούνται πριν φθάσουμε εκεί, απαιτούν αρκετό χρόνο, ενώ η άδεια εκτέλεσης πτήσεων μπορεί να απαιτήσει μέχρι και μερικούς μήνες.
Αυτό ως προς τα χρονοδιαγράμματα που αναφέρονται από τις εταιρείες.
Είναι πολύ ενθαρρυντικό το ενδιαφέρον για τα υδατοδρόμια και ελπίζουμε όλα να προχωρήσουμε ομαλά και να μην βρεθούμε πάλι ενώπιον καταστάσεων τύπου Hellas Airlines... 

Αυτά προς το παρόν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου