Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Σε διαβούλευση το δεύτερο Νομοσχέδιο για τον Τουρισμό, που, μεταξύ άλλων, αλλάζει το σχήμα ΥΠΟΤ-ΕΟΤ


- Ο ΕΟΤ μένει με Διαφήμιση, Προβολή και Γραφεία Εξωτερικού, τι προβλέπεται για τις αρμοδιότητες και το προσωπικό που μεταφέρεται στο ΥΠΟΤ
- Το πλαίσιο για τον Αγροτουρισμό
- Τι προβλέπεται για παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού
- Ρυθμίσεις για Εκπαίδευση, Σύνθετα Καταλύματα, Χιονοδρομικά, Μαρίνες, Τουριστιούς Λιμένες, Υδροπλάνα, Ιαματικές κ.α.

«Έσκασε» και το νέο νομοσχέδιοοο. Μόλις αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση, μέχρι την άλλη Παρασκευή και διαιρείται σε τρία τμήματα. Το πρώτο αλλάζει τα πάντα με τον ΕΟΤ, όπως γράφαμε και περιμέναμε από πέρυσι, μεταφέροντας όλες τις αρμοδιότητες του Οργανισμού, συμπεριλαμβανομένων των ΠΥΤ και πλην εκείνων για Προβολή και Διαφήμιση, στο Υπουργείο Τουρισμού...




...μαζί με όλες τις σχετικές ρυθμίσεις για τους υπαλλήλους και τις νέες δομές στο Υπουργείο. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει πληθώρα ρυθμίσεων, τροποποιήσεων και βελτιώσεων σε σειρά θεμάτων, μεταξύ των οποίων μαρίνες και τουριστικά αγκυροβόλια, σύνθετα τουριστικά καταλύματα, ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας, Τουριστική Εκπαίδευση, τα Χιοδρομικά Κέντρα και άλλα, ενώ το τρίτο μέρος εισάγει τον προσδιορισμό του Αγροτουρισμού και διατάξεις για τη λειτουργία αγροτουριστικών επιχειρήσεων και καταλυμάτων.

Ειδικότερα, για να ξεκινήσουμε από το πρώτο μέρος, προβλέπεται η μεταφορά στο Υπουργείο Τουρισμού οι κατωτέρω αρμοδιότητες του Ε.Ο.Τ.:

  • Όλες οι αρμοδιότητες που αφορούν στην αδειοδότηση και τον έλεγχο των πάσης φύσεως τουριστικών επιχειρήσεων.
  • Η αρμοδιότητα επιβολής προστίμων και διοικητικών κυρώσεων σε επιχειρήσεις του Τουρισμού που παραβαίνουν την τουριστική νομοθεσία.
  • Η αρμοδιότητα του Ε.Ο.Τ. για διενέργεια ελέγχων για την πάταξη του φαινομένου της άγρας πελατών και η επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων.
  • Οι αρμοδιότητες που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία για την τεχνική υπηρεσία του Ε.Ο.Τ..
  • Οι αρμοδιότητες του Ε.Ο.Τ. που αφορούν στην κατάταξη των πάσης φύσεων τουριστικών καταλυμάτων σε κατηγορίες αστέρων ή κλειδιών. Εντός δύο μηνών από την μεταφορά των αρμοδιοτήτων αυτών ο αρμόδιος για την πιστοποίηση φορέας προβαίνει σε αυτοδίκαια πιστοποίηση του Υπουργείου Τουρισμού ως φορέα Κατάταξης τουριστικών καταλυμάτων σε κατηγορίες αστέρων και κλειδιών. Έως την πιστοποίηση του Υπουργείου Τουρισμού η κατάταξη νέων τουριστικών καταλυμάτων σε κατηγορίες αστέρων και κλειδιών θα γίνεται με κοινή υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη της επιχείρησης και του ιδιώτη μηχανικού που είχε ορισθεί επιβλέπων στις εργασίες κατασκευής της τουριστικής εγκατάστασης.

Οι διατάξεις του άρθρου αυτού ισχύουν από την ημερομηνία δημοσιεύσεως στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του Προεδρικού Διατάγματος για την αναδιοργάνωση του Υπουργείου.

Ταυτόχρονα, συστήνονται στο Υπουργείο Τουρισμού Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) ως εξής:

1. Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Αττικής που διαρθρώνεται από τα Τμήματα:

α) Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επαγγελμάτων και

β) Τουριστικής Ανάπτυξης – Επιθεωρήσεων και Ελέγχου

2. Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας με έδρα το Βόλο που διαρθρώνεται από τα Τμήματα:

α) Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επαγγελμάτων και

β) Τουριστικής Ανάπτυξης – Επιθεωρήσεων και Ελέγχου

3. Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Πελοποννήσου – Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου με έδρα την Πάτρα που διαρθρώνεται από τα Τμήματα:

α) Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επαγγελμάτων

β) Τουριστικής Ανάπτυξης – Επιθεωρήσεων και Ελέγχου και

γ) Υποστήριξης Τουρισμού με έδρα την Κέρκυρα και χωρική αρμοδιότητα την νήσο Κέρκυρα

4. Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Ηπείρου – Δυτ. Μακεδονίας με έδρα τα Ιωάννινα που διαρθρώνεται από τα Τμήματα:

α) Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επαγγελμάτων και

β) Τουριστικής Ανάπτυξης – Επιθεωρήσεων και Ελέγχου

5. Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Αιγαίου με έδρα τη Ρόδο που διαρθρώνεται από τα Τμήματα:

α) Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επαγγελμάτων

β) Τουριστικής Ανάπτυξης – Επιθεωρήσεων και Ελέγχου

γ) Υποστήριξης Τουρισμού με έδρα τη Σύρο και χωρική αρμοδιότητα τις Κυκλάδες

δ) Υποστήριξης Τουρισμού με έδρα τη Μυτιλήνη και χωρική αρμοδιότητα τα νησιά της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου

6. Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Κρήτης με έδρα το Ηράκλειο που διαρθρώνεται από τα Τμήματα:

α) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επαγγελμάτων

β) Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης – Επιθεωρήσεων και Ελέγχου

7. Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Μακεδονίας –Θράκης με έδρα την Θεσσαλονίκη που διαρθρώνεται από τα Τμήματα:

α) Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επαγγελμάτων και

β) Τουριστικής Ανάπτυξης – Επιθεωρήσεων και Ελέγχου

Το προσωπικό, που υπηρετεί στις υπηρεσίες που καταργούνται, μεταφέρεται με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού, με την ίδια σχέση εργασίας σε θέσεις ίδιας κατηγορίας και ειδικότητας των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού ως εξής:

α) Οι υπάλληλοι της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού Αττικής του ΕΟΤ, στην Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Αττικής του Υπουργείου Τουρισμού.

β) Οι υπάλληλοι των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας και του Γραφείου Υποστήριξης Λάρισας, στην Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Θεσσαλίας- Στερεάς Ελλάδος του Υπουργείου Τουρισμού.

γ) Οι υπάλληλοι των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού Ιονίων νήσων, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος του ΕΟΤ συμπεριλαμβανομένων και των υπαλλήλων των Γραφείων Υποστήριξης Τουρισμού Καλαμάτας, Κορίνθου, Αργοστολίου και Κυλλήνης, στην Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Πελοποννήσου – Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου του Υπουργείου Τουρισμού.

δ) Οι υπάλληλοι των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας του ΕΟΤ συμπεριλαμβανομένου και του Γραφείου Πληροφοριών ΄Αρτας και του Γραφείου Υποστήριξης Τουρισμού Ηγουμενίτσας, στην Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας του Υπουργείου Τουρισμού.

ε) Οι υπάλληλοι των περιφερειακών υπηρεσιών Β. Αιγαίου, Κυκλάδων και Δωδεκανήσου συμπεριλαμβανομένων και των Γραφείων Υποστήριξης Σάμου, Χίου και Κω του ΕΟΤ, στην Περιφερειακή Υπηρεσία Αιγαίου του Υπουργείου Τουρισμού.

στ) Οι υπάλληλοι της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού Κρήτης του ΕΟΤ συμπεριλαμβανομένων και των Γραφείων Υποστήριξης Ρεθύμνου και Χανίων, στην Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Κρήτης του Υπουργείου Τουρισμού.

ζ) Οι υπάλληλοι των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού Κεντρικής , και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης του ΕΟΤ συμπεριλαμβανομένου και του Συνοριακού Σταθμού Ορμενίου, και των Γραφείων Πληροφοριών Σ.Σ. Δοϊράνης, Προμαχώνα και Αερολιμένα Μακεδονία, στην Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Μακεδονίας- Θράκης του Υπουργείου Τουρισμού.

Επιπρόσθετα, το προσωπικό του ΕΟΤ που υπηρετεί στην Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων του άρθρου 12 του Ν. 4002/2011, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, μεταφέρεται, με την ίδια σχέση εργασίας και με ταυτόχρονη μεταφορά της οργανικής του θέσης, στο Υπουργείο Τουρισμού. Για την κατά ως άνω μεταφορά του προσωπικού του ΕΟΤ εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Τουρισμού περίληψη της οποίας δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παραχώρηση και καθορισμός ανταλλάγματος για την χρήση αιγιαλού

Το νομοσχέδιο, ρυθμίζει και το φλέγον ζήτημα της απλής παραχώρησης αιγιαλού και παραλίας, η πρόσφατη ρύθμιση του οποίου είχε λήξει το 2013.

Σύμφωνα με τις διατάξεις:

1. Το αντάλλαγμα του εδαφίου γ` της παραγράφου 4 του άρθρου 13 του ν. 2971/2001 (Α` 285) για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας πλην τουριστικών δημοσίων κτημάτων (Τ.Δ.Κ.) σε όμορα κύρια τουριστικά καταλύματα το οποίο και καταβάλλεται στο Δημόσιο, υπολογίζεται για το έτος 2014 από τον πολλαπλασιασμό του ενός τετάρτου (1/4) της μέσης τιμής απλού δίκλινου δωματίου μετά λουτρού, χωρίς λοιπές επιβαρύνσεις, όπως η τιμή αυτή δηλώνεται στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας για κάθε ξενοδοχειακή επιχείρηση επί τον αριθμό των κλινών. Τυχόν καταρτισθείσες συμβάσεις αναπροσαρμόζονται από την έναρξη ισχύος του παρόντος ως προς το αντάλλαγμα στο τίμημα του προηγούμενου εδαφίου. Τα εδάφια δ΄ και ε΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 13 του ν. 2971/2001 δεν έχουν εφαρμογή στην περίπτωση αυτή.

2. α. Μέχρι τις 31.12.2014, ξενοδοχειακές εν γένει επιχειρήσεις, κάμπινγκ ή κέντρα αναψυχής θεωρούνται, για την εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 13 του ν.2971/01, ως όμορες, ακόμα και αν μεταξύ των προβολών που εκκινούν από τις πλάγιες πλευρές της επιχείρησης και του αιγιαλού παρεμβάλλεται δημόσιο κτήμα, εφόσον έχουν ήδη αιτηθεί ή αιτηθούν προς την Εταιρία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε.) μέσω της οικείας Κτηματικής Υπηρεσίας, την μίσθωση του ανωτέρω τμήματος δημοσίου κτήματος που ορίζεται από τις προβολές.

β. Η ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε. υποχρεούται να προβεί στη σύναψη των μισθωτηρίων συμβολαίων, εφόσον πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις και σύμφωνα με τη νομοθεσία που τη διέπει.

γ. Οι αιτούντες εντός δέκα (10) ημερών από τη σύναψη της μίσθωσης με τον οικείο Ο.Τ.Α. του κοινόχρηστου χώρου του αιγιαλού ή και της παραλίας, υποχρεούνται να προκαταβάλλουν, επί ποινή ακυρότητας της μίσθωσης αιγιαλού και έναντι του οριστικού μισθώματος που θα προσδιοριστεί από την ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε, ποσό που αντιστοιχεί στο είκοσι τοις εκατό (20%) του μισθώματος που ορίζεται στην ως άνω μίσθωση αιγιαλού ή και παραλίας. Η καταβολή πραγματοποιείται με κατάθεση του οφειλόμενου ποσού σε τραπεζικό λογαριασμό της ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε.. Αντίγραφο του καταθετηρίου κοινοποιείται άμεσα στον οικείο Ο.Τ.Α.. Σε περίπτωση μη σύναψης μίσθωσης με την ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε. λόγω μη συνδρομής των προβλεπόμενων προϋποθέσεων, εφαρμόζονται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας περί προστασίας των δημοσίων κτημάτων.

δ. Υπόχρεοι να υποβάλουν την αίτηση της παραγράφου 1 είναι και όσα φυσικά ή νομικά πρόσωπα έχουν εγείρει αγωγή κατά του Ελληνικού Δημοσίου, με αίτημα την αναγνώριση ή επιδίκαση της κυριότητας του δημοσίου κτήματος που παρεμβάλλεται μεταξύ της επιχείρησής τους και του προς μίσθωση αιγιαλού, εφόσον δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη απόφαση. Η υποβολή της αίτησης της παραγράφου 1 δεν συνιστά εξώδικη ομολογία αναγνώρισης κυριότητας υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου. Σε περίπτωση αμετάκλητης αναγνώρισης ή επιδίκασης της κυριότητας του δημοσίου κτήματος υπέρ των φυσικών ή νομικών προσώπων του προηγούμενου εδαφίου, το καταβληθέν προς την ΕΤ.Α.Δ. μίσθωμα αποδίδεται από την εταιρεία στους δικαιούχους άτοκα.
Συνεχίζουμε το διάβασμα και θα επανερχόμαστε.
Μέχρι τότε, η διαβούλευση εδώ και ολόκληρο το νομοσχέδιο εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου