Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Σάββατο 31 Μαΐου 2014

Κλίνες και ζήτηση: Κοιτάμε την "οροφή" αλλά να τελειώσουμε με τα "πατώματα"...

Τελικά πόσους τουρίστες “χωράει” η Ελλάδα; Βρήκαμε… “ταβάνι” με τα 20 εκατ. που περιμένουμε φέτος;  Όπως είχαμε επισημάνει προ ημερών, από τα λίαν ενδιαφέροντα στοιχεία για τον προγραμματισμό αεροπορικών θέσεων για την Ελλάδα για φέτος, τα οποία επεξεργάστηκε το SETE Intelligence, φαίνεται μία σημαντική ζήτηση αεροπορικών θέσεων που τελικά δεν καλύπτεται πλήρως…


…από την προσφορά, διαμορφώνοντας μία “οροφή”, γεγονός που ο ΣΕΤΕ αποδίδει στην έλλειψη ποιοτικών κλινών.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο και με βάσει τις εκτιμήσεις του, η Ελλάδα χρειάζεται ακόμα 250.000 κλίνες υψηλών κατηγοριών, εκ των οποίων οι 150.000 θα πρέπει να είναι νέες και οι υπόλοιπες ανακαινισμένες και αναβαθμισμένες.
Η αναμετάδοση αυτών των στοιχείων μεταφράστηκε σε τίτλους και συμπεράσματα του στυλ “δεν χωράμε άλλους τουρίστες”, “δεν επαρκούν οι κλίνες για περισσότερους τουρίστες” και άλλα παρεμφερή.
Η πραγματικότητα, όμως, ως συνήθως, βρίσκεται κάπου ανάμεσα. Και καλό είναι να διευκρινίσουμε κάποιες παραμέτρους αυτής της διάστασης.
Το ορθότερο, βάσει των συγκεκριμένων στοιχείων και αυτό που δείχνουν τα στοιχεία αυτά, είναι ότι η Ελλάδα “τερματίζει” την ποιοτική προσφορά κλινών το δίμηνο της αιχμής, δηλαδή Ιούλιο και Αύγουστο και όχι συνολικά. Δείχνουν ότι υπάρχει ζήτηση που δεν καλύπτεται, αλλά τη συγκεκριμένη περίοδο. Και αυτό συμβαίνει γιατί ο ελληνικός τουρισμός εξακολουθεί να μαστίζεται από έντονη εποχικότητα, την εντονότερη μεταξύ των ανταγωνιστών του.
Το εύλογο ερώτημα είναι αν θέλουμε νέες κλίνες για να καλύψουμε τη ζήτηση στους δύο αυτούς μήνες ή για να επιτύχουμε μία καλύτερη διάχυση των τουριστικών ροών και στις άλλους μήνες της τουριστικής περιόδου. 

Η απάντηση δείχνει εύκολη, αλλά είναι σύνθετη. Αν δούμε πιο προσεκτικά τα στοιχεία για τη φετινή περίοδο, θα παρατηρήσουμε ότι οι παράπλευροι μήνες, Ιούνιος και Σεπτέμβριος, έχουν τους αριθμούς που πέρυσι είχαν ο Ιούλιος και ο Αύγουστος. Αυτό σημαίνει ότι αν συνεχίσει αυτή η δυναμική στις αφίξεις, φέτος το πρόβλημα της οροφής θα το έχουμε πια σε τέσσερις μήνες, έναντι των δύο. Επομένως, η ανάγκη νέων κλινών δεν αναιρείται. 
Λύνεται, όμως, το πρόβλημα αν προσθέσουμε νέες κλίνες που την υπόλοιπη περίοδο, π.χ. Απρίλιο, Μάιο, Οκτώβριο, θα κινούνται με πληρότητες μέσου όρου ή και κάτω από αυτόν;

Στην εξίωση αυτή επεισέρχονται και άλλοι παράγοντες. Ξεκινώντας από το που πραγματικά χρειάζονται νέες κλίνες και για ποιες κατηγορίες και ποιότητες πελατών, μέχρι τη συνολική εικόνα και λειτουργία των προορισμών, δηλαδή και των εκτός ξενοδοχείου υπηρεσιών και υποδομών, στα εκτός περιόδου αιχμής, διαστήματα.
Αυτό που δεν δημοσιεύθηκε αρκετά, είναι η επισήμανση, για πολλοστή φορά, από τον Σύνδεσμο της ανάγκης συστηματικής οργάνωσης του προιόντος μας και της μεθοδικής μελέτης των νέων αναγκών σε κλίνες, με γεωγραφικά, χωροταξικά και επιχειρηματικά κριτήρια.
Κατά τη δική μας άποψη, από φέτος, ο ελληνικός τουρισμός ξεφεύγει από το αγωνιώδες ζητούμενο της τελευταίας εξαετίας, να (ξανα)έρθουν όσο το δυνατόν περισσότεροι τουρίστες και βρίσκεται αντιμέτωπος με το εξίσου αγωνιώδες αλλά κατά τι πιο "δημιουργικό", ερώτημα του πόσους ακόμα - και τι είδους και ποιότητας - τουρίστες χρειαζόμαστε και πότε.

Αυτό το ζήτημα πρέπει να εξετάσουν και να απαντήσουν πολιτεία και φορείς και ας αφήσουν εμάς τους υπόλοιπους να ασκούμαστε με μάλλον αυθαίρετα και εύκολα, χάριν τίτλων, ηχηρά “συμπεράσματα” και “πιασάρικα” νούμερα.
Κοινώς, ας κοιτάμε τις "οροφές", αλλά να δούμε πρώτα και τι "κολώνες" πρέπει να φτιάξουμε για να τις στηρίζουν...  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου