Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

Το νέο μοντέλο της Eurobank για τα προβληματικά ξενοδοχεία, οι μύθοι και η αλήθεια από την DCI και...

... η ανάπτυξη "συνεργατικών σχηματισμών, καινοτομικών κοινωνικών συνεργασιών και συμφώνων ειδικού σκοπού" στα Ιόνια

Ήταν πραγματικά ένα Συνέδριο με εντυπωσιακό όγκο πληροφοριών, στοιχείων και αναλύσεων, το 13ο του ΣΕΤΕ, που ολοκληρώθηκε χθες. Με συμμετοχή και παρουσίες πολύ σημαντικές από όλο το φάσμα της εγχώριας και διεθνούς αγοράς, της Πολιτείας και της ακαδημαϊκής κοινότητας. Επομένως, ξεχωρίζουμε κάποια στοιχεία που...

...κρίνουμε ότι ενδιαφέρουν πιο πολύ το κοινό μας και ξεκινάμε από σήμερα μία σειρά σχετικών αναρτήσεων.
Κορυφαίο θέμα, κατά την άποψή μας, το νέο μοντέλο που υιοθετεί η Eurobank σε σχέση με τις προβληματικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που αδυνατούν να ανταποκριθούν επί μακρόν στις δανειακές τους υποχρεώσεις.
Σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της Eurobank Χρήστο Μεγάλου, η τράπεζα έχει αρχίσει να τοποθετεί στρατηγικούς επενδυτές σε τέτοιες επιχειρήσεις. 
Ο κ. Μεγάλου ανέφερε ότι ήδη έχουν τοποθετηθεί στρατηγικοί επενδυτές σε πέντε πολυτελή ξενοδοχεία  με τη συναίνεση των ιδιοκτητών τους, ενώ η τράπεζα είναι η πρώτη από τις ελληνικές τράπεζες,  η οποία τοποθέτησε, πρόσφατα, manager διεθνούς κύρους σε ελληνική ξενοδοχειακή επιχείρηση, καθιστώντας την βιώσιμη.
H στρατηγική του ομίλου στον τουρισμό, εστιάζεται σε τρείς βασικούς άξονες:  
  • Αναδιοργάνωση των αναστρέψιμων προβληματικών σχέσεων με κεφαλαιακές αναδιαρθρώσεις, όπου χρειάζεται, σε συνδυασμό με την είσοδο στρατηγικών επενδυτών
  • Επιλεκτική χρηματοδότηση νέων projects σε υφιστάμενα ή νέα resorts 
  • Συνεχής, υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση για τους πελάτες

Από τις αρχές του  2014 μέχρι σήμερα έχουν εγκριθεί από την τράπεζα 65 εκατ. ευρώ νέων χρηματοδοτήσεων και μέχρι το τέλος του 2014, το μέγεθος αυτό προβλέπεται ότι θα φθάσει τα 90 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, έχουν εκταμιευθεί περί τα 45 εκατ. ευρώ στην αγορά, χρηματοδοτώντας νέα έργα και συνεχίζεται η προσπάθεια για αναδιάταξη του τουριστικού χάρτη της χώρας μας σε υγιείς βάσεις. Η Τράπεζα ευελπιστεί ότι το 2015, οι νέες χρηματοδοτήσεις για τον τουρισμό θα κυμανθούν στα πέριξ των 100 εκατ. ευρώ». 
Το χαρτοφυλάκιο της τράπεζας στον τουρισμό  αντιστοιχεί αυτή την στιγμή στο 1,5 δισ. ευρώ και αφορά, όπως ανέφερε ο κ. Μεγάλου, σε ποσοστό 80% τους 30 μεγαλύτερους ελληνικούς ξενοδοχειακούς ομίλους με 160 ξενοδοχεία και 45.000 δωμάτια, κυρίως στους  δημοφιλέστερους προορισμούς ανά την Ελλάδα.
Μ. Καμπουρίδης: 4 μύθοι και μία αλήθεια
Αναλύοντας την κατάσταση που επικρατεί στον ελληνικό τουρισμό σήμερα, από την πλευρά του, ο Μίλτος Καμπουρίδης της Dolphin Capital Investors είπε ότι η όλη εικόνα
περιλαμβάνει τέσσερις μύθους και μια αλήθεια.
Οι 4 μύθοι:
  1. Μύθος ότι επίκεινται πολλές και μεγάλες τουριστικές επενδύσεις. Οι επενδύσεις που έχουν αδειοδοτήσεις και είναι ώριμες να γίνουν δεν ξεπερνούν σε αριθμό τα δάχτυλα του ενός χεριού.
  2. Μύθος ότι υπάρχουν προς πώληση πολλές, αξιόλογες ξενοδοχειακές μονάδες. Όπως ανέφερε, δεν ξεπερνούν τις 20- 30 οι σοβαρές που αναζητούν αγοραστή.
  3. Μύθος ότι τα προς πώληση ξενοδοχεία προσφέρονται προς χαμηλές τιμές. Ο,τι αξιόλογο πωλείται είναι πιο ακριβό σε αξία απ’ ότι ένα ανάλογο στην Ισπανία ή σε άλλες μεσογειακές χώρες.
  4. Μύθος ότι δεν υπάρχει καλό service στα ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Το επίπεδο υπηρεσιών, σε γενικές γραμμές, κινείται σε υψηλά επίπεδα. 

Και η αλήθεια:
Η γραφειοκρατία ζεί και βασιλεύει. Ο όμιλος μέχρι τώρα χρειάστηκε να λάβει 2.800 έγγραφα για τις επενδύσεις που υλοποιεί και τα περισσότερα ήθελαν πάνω από μία υπογραφή...
"Κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις παραγωγικού σκοπού"
Κλείνουμε με ένα απόσπασμα από την τοποθέτηση του νέου Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Θεόδωρου Γαλιατσάτου, για το μοντέλο επιχειρηματικότητας που οραματίζεται:
Επιχειρήσεις, κερδοσκοπικές ή μη, δημόσιοι και δημοτικοί οργανισμοί, συνεταιρισμοί, επιμελητήρια, σύλλογοι, πανεπιστημιακά, ερευνητικά, μορφωτικά και πολιτιστικά ιδρύματα, επαγγελματικές τουριστικές σχολές, λοιποί κοινωνικοί φορείς, είναι όλοι μέτοχοι στη διαμόρφωση και διάθεση του τουριστικού προϊόντος και υπεύθυνοι της ποιότητας που το χαρακτηρίζει.
Στο πλαίσιο αυτό ειδικές πρωτοβουλίες ανάπτυξης συνεργατικών σχηματισμών, καινοτομικών κοινωνικών συνεργασιών και συμφώνων ειδικού σκοπού, σε τοπικό, περιφερειακό και διαπεριφερειακό επίπεδο, μπορούν να διαμορφώνουν τις κατάλληλες συνθήκες ποιοτικής αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος, ήπιας τουριστικής και πολιτισμικής ανάπτυξης και ενίσχυσης της απασχόλησης.
Επίσης, η αξιοποίηση της κοινωνικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας, αποτελεί μία από τις βασικές προϋποθέσεις για την εφαρμογή ανάλογων πολιτικών, με πολλαπλές εφαρμογές στο Τουρισμό. Μέσω της υλοποίησης επενδυτικών σχεδίων κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων παραγωγικού σκοπού που θα λειτουργούν στη βάση μίας εναλλακτικής και αλληλέγγυας οικονομίας, είναι δυνατό να δοθεί άμεση και ουσιαστική προτεραιότητα σε μία συλλογικής/συνεταιριστικής φύσης επιχειρηματικότητα, που είναι κοινωνικά ανταποδοτική και στοχεύει στην αξιοποίηση των ανθρώπινων και φυσικών πόρων, καθώς και των υποδομών και ανωδομών στους τουριστικούς προορισμούς και όχι στη υπερσυσσώρευση κερδών”.
Δεν έχουμε σχόλιο για αυτό, γιατί συν τοις άλλοις, δεν το έχουμε καταλάβει όσο θα θέλαμε, ακόμα…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου