Lobby {lob~by}:
1. A hall, foyer or waiting room at or near the entrance to a building such as a hotel or a theater.
2. A public room next to the assembly chamber of a legislative body.
3. A group of persons engaged in trying to influence legislators or other public officials in favor of a specific cause.

Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Γενική Συνέλευση ΕΞΑΑ-Α: Η Αθήνα ανακάμπτει εντυπωσιακά, αλλά χρειάζεται χρόνο και συντονισμό

- Η Αθήνα κερδίζει τους επισκέπτες της σε βαθμό ικανοποίησης
- Οι πληρότητες ξανά στα επίπεδα του 2008, αλλά τα ξενοδοχεία είναι ακόμα σε δύσκολη θέση
- Αύξηση 29% αφίξεων στον ΔΑΑ στο πρώτο τρίμηνο 2015

Τα στοιχεία είναι ξεκάθαρα: Η Αθήνα ανακάμπτει θεαματικά, κερδίζει ολοένα και περισσότερο από το χαμένο έδαφος της κρίσης σε επίπεδο ζήτησης, αφίξεων και πληροτήτων. Τα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά: Ο βαθμός ικανοποίησης των επισκεπτών της πόλης βελτιώνεται ενώ η ζήτηση για τον προορισμό συνεχίζει να κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα και φέτος, μέχρι σήμερα, τουλάχιστον. Ωστόσο...




...ακόμα, υπάρχουν και ζητούμενα, εκκρεμότητες, καταστάσεις και προβλήματα, που παρεμποδίζουν ή απειλούν τη δυναμική που έχει αναπτύξει ξανά η πόλη.
Η ετήσια Γενική Συνέλευση της Ένωσης ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Hilton, έδειξε αυτό ακριβώς: Το μεταίχμιο στο οποίο βρίσκεται ξανά η Αθήνα και η ευρύτερη περιοχή της Αττικής και την κρισιμότητα της περίστασης για το εγγύς μέλλον της, υπό το πρίσμα και ορισμένων νέων γενικότερων δεδομένων και εξελίξεων, όπως για παράδειγμα η νέα κυβέρνηση και ηγεσία στο υπουργείο Τουρισμού, η νέα διοίκηση στην Περιφέρεια Αττικής αλλά και η νέα «σκιώδης» κυβέρνηση στο σχήμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Η Συνέλευση της ΕΞΑΑ-Α, βέβαια, ως συνήθως, λειτούργησε ως ένα βήμα έκφρασης πολύ σημαντικών απόψεων, θέσεων και προτάσεων καθώς και παράθεσης πληθώρας στοιχείων για τις τάσεις και τις εξελίξεις στην αγορά.
Ξεκινώντας από τα τελευταία, η καθιερωμένη έρευνα της gbr έδειξε ότι οι πληρότητες των ξενοδοχείων αυξήθηκαν κατά 21% έναντι του 2013 και έφτασαν στα επίπεδα του 2008. Στις τιμές δωματίων, όμως, παρά την κατά 5,6% αύξηση πέρυσι, εξακολουθεί να είναι κατά 17% χαμηλότερη από τα επίπεδα του 2008.
Η δυναμική της Αθήνας φαίνεται να διατηρείται και το 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου  καθώς παρατηρείται αύξηση πληρότητας (Occ) της τάξης του 14,5% σε σχέση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2014, με την τιμή δωματίου (ARR) να κινείται οριακά αυξημένη 2,4% και το RevPAR στο 17,2%.
Τα στοιχεία του ΔΑΑ για το 2015
Σύμφωνα δε με με τα στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, που δημοσιοποιήθηκαν σήμερα,  καταγράφεται αύξηση 24,5% και τη διακίνηση 1,1 εκατ. επιβατών, ξεπερνώντας για πρώτη φορά μετά το 2010, το 1 εκατ. για το συγκεκριμένο μήνα. Ταυτόχρονα, οι ξένοι επισκέπτες με αποκλειστικό προορισμό την Αθήνα  τόσο τον Μάρτιο όσο και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015, καταγράφουν εντυπωσιακή άνοδο της τάξης του 29%.
Τον Μάρτιο, οι επιβάτες εξωτερικού αυξήθηκαν σημαντικά κατά 20%, ενώ οι επιβάτες εσωτερικού συνέχισαν την εντυπωσιακή άνοδό τους (+33,2%). Οι Έλληνες ταξιδιώτες παρουσίασαν σημαντική άνοδο της τάξης του 21%, σημειώνοντας παράλληλα αύξηση 36% στο σκέλος του εγχώριου ταξιδιού.
Ο πρόεδρος της ΕΞΑ-ΑΑ Αλέξανδρος Βασιλικός επισήμανε ότι παρά την αύξηση των πληροτήτων στα ξενοδοχεία της Αθήνας το 2014 και τα θετικά μηνύματα για φέτος, θα είναι λάθος να πιστέψει κανείς ότι τα προβλήματα λύθηκαν. Θα χρειαστούν, είπε, αρκετές καλές χρονιές για να αποκατασταθούν οι συσσωρευμένες απώλειες των περασμένων ετών και εξήγησε ότι η Αθήνα-Αττική μπορεί να ανακάμψει ουσιαστικά μόνο υπό προϋποθέσεις:
  • ξεκάθαρο και σταθερό φορολογικό τοπίο,
  • ρευστότητα,
  • αντιμετώπιση παράνομης ενοικίασης διαμερισμάτων/παραξενοδοχία,
  • ειδική υποδομή (π.χ. συνεδριακό κέντρο, αξιοποίηση ολυμπιακών εγκαταστάσεων)
  • νέες επενδύσεις με όραμα για τον προορισμό και μεγάλα events στην Αθήνα.

Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο που παρουσιάστηκε για το θέμα των παράνομα ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων και καταλυμάτων, καθώς μόνον στο airbnb τα καταλύματα που νοικιάζονται παράνομα στην Αθήνα καταγράφουν τεράστια αύξηση από χρόνο σε χρόνο και πλησιάζουν πλέον τις 3.000!
Τι δείχνει η έρευνα ικανοποίησης επισκεπτών
Όπως προκύπτει από την έρευνα της gbr (δείγμα 1.500 ερωτηματολογίων) σχεδόν 1 στους 2 επισκέπτες της Αθήνας το 2014 επέλεξε την πόλη μετά από σύσταση συγγενών και φίλων. Ως εκ τούτου, είναι εξαιρετικά θετικό για τον τουρισμό της Αθήνας το γεγονός ότι το 96% των επισκεπτών πέρυσι δήλωσε ότι θα σύστηνε την Αθήνα σε φίλους και συγγενείς, ενώ το 42% ανέφερε ότι η εμπειρία του ήταν καλύτερη των προσδοκιών του.
Άλλα ευρήματα της έρευνας:
  • Το 74% έρχεται στην Αθήνα για τα αξιοθέατά της. Οι τουρίστες επισκέφθηκαν κατά μέσο όρο 3,6 αξιοθέατα, με πρώτα την Ακρόπολη, το Μουσείο της Ακρόπολης και το Αρχαιολογικό Μουσείο. Αξιοσημείωτο ότι 1 στους 3 επισκέφθηκε τα αξιοθέατα το απόγευμα, γι αυτό και οι τουρίστες "ψηφίζουν" κατά 88% υπέρ του ανοίγματος καθημερινά και τα σαββατοκύριακα από τις 8 το πρωί έως τις 8 το βράδυ. Το 75%, εξάλλου, "θέλει" ανοικτά καταστήματα τις Κυριακές.
  • Πέρυσι μόνο το 2% ήρθε στην Αθήνα για να συμμετάσχει σε συνέδριο ή έκθεση.
  • Οι επισκέπτες της Αθήνας διατυπώνουν την ικανοποίησή τους για τα ξενοδοχεία και τα μπαρ/εστιατόρια της πόλης, αξιολογώντας με 8,4 τις ξενοδοχειακές υποδομές και υπηρεσίες και με 8,2 τα εστιατόρια και μπαρ (με άριστα το 10).
  • Η μέση δαπάνη ανά άτομο την ημέρα ανήλθε πέρυσι στα 110,51 ευρώ, που επιμερίζονται: 17,50 ευρώ σε αξιοθέατα/ διασκέδαση, 38,78 ευρώ σε εστιατόρια/καφέ, 31,72 ευρώ για αγορές- shopping, 22,51 ευρλω για άλλα πράγματα.
  • Επισημαίνεται ότι το 60% των επισκεπτών της πόλης έλαβε ενημερωτικό υλικό από το Info Stand του ξενοδοχείου, το οποίο τον βοήθησε στην περιήγηση στην πόλη, στην επιλογή εστιατορίου/καφέ, για εύρεση κάποιου τουρ, για αγορ΄ρς και για νυχτερινή διασκέδαση.
  • Οι τουρίστες στην προετοιμασία του ταξιδιού προσφεύγουν σε Sites, όπως το Trip Advisor και το HolidayCheck (51%) για ενημέρωση, στις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (34%), σε βιβλία ή άλλα έντυπα (26%), στα ταξιδιωτικά γραφεία (19%), στα κοινωνικά δίκτυα (18%) κ.ά.
  • Ιδιαίτερα υψηλό είναι το ποσοστό ικανοποίησης των τουριστών για την πρόσβαση στην πόλη από το αεροδρόμιο με μετρό και ταξί (δείκτης ικανοποίησης 8,1) 
  • Το 56% γνωρίζει τις παραλίες της Αθήνας και το 35% τις έχει επισκεφθεί (ένα σημαντικό ποσοστό, δηλαδή, της τάξης του 44% δεν γνωρίζει ότι η Αθήνα έχει παραλίες). Επίσης, στην καλύτερη περίπτωση, μόλις 1 στους 3 γνωρίζει ότι τα νησιά του Αργοσαρωνικού βρίσκονται σε απόσταση λιγότερη από 2 ώρες από την Αθήνα.















Τέλος, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλικός, η ΕΞΑΑΑ τα τελευταία χρόνια ανέλαβε σημαντικές πρωτοβουλίες για την αναστροφή της καταστροφικής πορείας των ξενοδοχείων της πρωτεύουσας δημιουργώντας ένα ευρύ «Δίκτυο Συνεργειών & Συνεργατών» με στόχο την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος και την προβολή της θετικής εικόνας του προορισμού στο εξωτερικό.
Στις δράσεις (fam & press trips) από το 2012 έως σήμερα συμμετείχαν 72 ξενοδοχεία – μέλη της ΕΞΑΑΑ και περισσότερες από 100 ιδιωτικές επιχειρήσεις & φορείς με πρωτεργάτη και σύμμαχο στο εγχείρημα την AEGEAN.
Προσκλήθηκαν και φιλοξενήθηκαν 300 ξένοι δημοσιογράφοι και 1500 τουριστικοί πράκτορες από 24 χώρες στην Αθήνα που απέδωσαν αποτελέσματα ορατά και μετρήσιμα, με δεκάδες θετικά δημοσιεύματα, πολυσέλιδα αφιερώματα με  αντίστοιχα εξώφυλλα σε όλο τον κόσμο και τουλάχιστον 47video προβολής της θετικής εικόνας του προορισμού, του πολύπλευρου χαρακτήρα του και των θεματικών τουριστικών προϊόντων.
Στη Γενική Συνέλευση της ΕΞΑΑ-Α, μίλησαν η Αναπληρώτρια Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, ο Τομεάρχης Τουρισμού Ν. Δ.  Μάνος Κόνσολας, η  Αντιπεριφερειάρχης  Κεντρικού Τομέα Αθηνών Ερμίνα Κυπριανίδου και ο Δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου